johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

Lördag

Av Johanna Östlund - 18 oktober 2014 21:36

Den här lördagen började Ida och jag klockan sex. Fy, men det gick ju. Vi hade såklart morgonmys i soffan, min räddning. När pappan i familjen kom ner började vi också röra på oss. Sen vinkade vi hejdå till pappa som skulle på jobbet.


Dags att ta tag i dagen på allvar. Klädde på oss och jag fixade till mig. Sen blev det kaffe till mig och Ida var inte still många sekunder.


På förmiddagen åkte vi till affären. En hel del som behövdes. Jag hade även fått för mig att baka bullar. Hur nu det kan komma sig? Vi handlade och Ida skötte sig rätt bra. Det är helt sjukt vad dyrt det blir, fast jag inte tyckte jag handlade speciellt mycke blev det nästan tusen spänn ändå. Lite mat, blöjor, välling, toa- och hushållspapper och "förbrukningsvaror".


När vi kom hem packade vi in allt i skåpen. Sen svischade jag ihop degen till bullarna. Jäsa en timme och när den hade gått fick Ida lägga sig. Hon somnade på två röda. Sov i hela två timmar. Jag bakade ut allt, gräddade, plockade undan och hann börja på med maten innan lillgumman vaknade.


Vi åt mat och donade på här hemma. Vips kom pappan hem. Var hemma en stund innan vi bestämde oss för att åka till Sågtäkten. Fika och lek innan vi begav oss hem igen.


Det blev ett kvällsbad/dusch för Ida. Pyjamasmys en stund innan det var dags för sängen. Fast inte ville hon sova inte. Eller så somnade hon en stund för det var tyst nästan en timme innan hon satte igång.? Hon fick helt enkelt komma ner en stund. Promt skulle hon se på bamse. Tror det är hennes nya favorit med pippi. Mycke bamse och pippi här nu.


Sen hon somnat hann jag göra en tröja åt Elias. När jag var klar med den fick jag don lust. Hittade ett ställe där jag kunde ha en utav ljusslingorna som jag köpte på marknaden. På våran sänggavel. Det blir lite mörkt där och nu lyser den fint. Jag bara älskar dess batteridrivna ljusslingor. Fixade lite i Elias rum också. Satte dit ljusstaken som jag köpte för någon dag sedan. Perfekt nattbelysning i hans rum.


Nu är jag trött. Tror jag ska ducha och sen krypa ner i sängen och läsa bok en stund. Sen är min lördag slut...


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards