johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

En bra dag

Av Johanna Östlund - 30 september 2014 20:32

En tidig tisdag morgon. Kvart över fyra var det dags att kliva upp. Snark! Men trots allt gick det bra. Vi hade en lugn dag på jobbet. Läget under kontroll alltså. Vips var det dags att åka hem till min älskde familj.


En glad tjej stog i dörren och väntade på mamma. Avlösning! Vi vinkade direkt hejdå till pappan som for in till stan och skulle prata matte. Vi blev själva någon timme. Det glada gick rätt fort över. Förstog inte varför? Gnäll och grin!


Hon hämtade skona och ville gå ut. Direkt blev det en helt annan tjej. Oj vad hon trivs med att vara ute. Vi gick först här hemma på gården. Men min lilla tjej ville upptäka fler saker. Vi gick till postlådan, till lekparken och upp för den lång backen. Hon är så duktig på att gå. Nu lyssnar hon faktikt väldigt bra när vi är vid vägen. Håller hande ibland, stannar när det kommer bilar. Vi hade en skön timme ute och en nöjd tjej.


Tillslut var det dags att gå in. Laga mat, korvstroganoff och ris blev det idag. Ida åt riktigt bra. Hon var hungrig! Och direkt ändrade hon humör, glad tjej igen. Men ganska fort började hon bli trött. Hon har fått lite feber också, tror det kan vara vaccinet hon fick förra veckan, har nämligen för mig att det kunde ta upp till en vecka innan man blev dålig. Och sen tanden på det. Men idag är det betydligt bättre. Mindre svullen läpp. Men det märks att hon är mer försiktig nu. Hon vill helst inte att man kommer nära just munnen. Men dum som vi är ville jag ta kort. Bra att ha och kunna se förändring. Mamma älskade tjej!


Vid sex tiden tackade hon för sig. Somnade utan problem. Stora tjejen som är så duktig att somna själv och fort på kvällen. Det blev alltså några värdefulla timmar för mamman i lugn och ro. Jag satte mig och gjorde några mössor. Som balsam för själen. Koppla bort allt. Terapi på mitt sätt. Bara för att jag tycker det är så himla roligt. Nu börjar mina ögon gå i kors och klockan är inte mer än halv nio. Känns som att det kommer bli en tidig kväll för min del. Upp tidigt imorgon också!


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards