johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Två trötta barn

Av Johanna Östlund - 10 september 2014 18:46

Imorse ringde klockan före fyra. Okristligt tidigt! Inte nog med de vaknade jag med ont i ryggen. Okej att jag haft det förr någon gång. Men den här tog alla priser. Kunde knappt klä på mig. Aj aj aj! När jag var färdig med det jag skulle göra väckte jag Elias. Han skulle åka till mormor och morfar, eftersom inte är särkilt pigg fortfarande.


Halv fem gick bilen hemifrån. Trötta! Men vi piggnade på oss under bilfärden. Roligt med sällskap! Lämnade av en rätt pigg Elias som vägrade krypa ner i sängen med mormor och morfar. Han fick för sig att han skulle ligga i vagnen. Otroligt nog somnade han där en timme eller så sa mamma.


Vinkade hejdå för att fara vidare mot jobbet. Tankarna gick, tänk om jag inte klarar det?. Stursk som man är pinade jag mig igenom förmiddagen på jobbet. Men jag var faktiskt tvungen att ta en alvedon och det verkar hjälpa lite. Jag blev i alla fall mer rörlig. Men i vissa positioner gör det fortfarande oerhört ont.


Efter jobbet åkte jag till mammas jobb för att hämta Elias. Glad kille! Vi for vidare. Gjorde ett stopp på ica i Stamnäs för att handla till middagen, som idag blev korvstroganoff med ris. En snabbis in på frissan här i Ström. Som jag trodde hade hon ingen tid förens om två veckor. Tvekade, men beställde i alla fall en tid åt Ida för lite luggklippning. Nu har mammafrisör gett upp! Tillsist hämtade vi Ida på dagis. Glad tjej! Allt hade gått bra idag.


När vi äntligen kom hem var det full fart på barnen. Jag började göra middag. Elias och jag var vrålhungriga. Ta på tisse, Elias åt upp allt på tallriken. Ida var det sämre med, men jag vet ju att hon äter bra på dagis och dessutom hann hon med att äta mellis där idag. Jag plockade undan allt och gjorde lite "fint" i köket. Passade på att slänga in en tvätt och ringa en annan frissa när tid gavs. Nu ska jag klippa mig på tisdag, tjoho! Sen hände nått! All energi var som bortblåst. Elias ville leka, men med min onda rygg var det inge roligt. Vi la oss på soffan, eller i alla fall barnen, jag måste sitta upp i en speciell vinkel för att de inte ska göra ont.


Vips var det en som låg och sov på soffan. Han fick sova en stund och sen väckte jag honom. Men ögonen var tunga och han verkade inte kunna hålla dom öppen. Så jag bar upp honom till hans rum och där sover han än. Ida kollade på film till klockan var efter sex. Nu har även hon gått och lagt sig, dock har hon inte somnat än, men det gör hon nog snart.


Kvällen är här! Klockan är inte mer än sju. Det är precis vad jag behöver. Vila och ta det lugnt. Jag har hunnit med att måla naglarna och hängt tvätt sedan barnen gick och la sig. Nu inväntar jag Anders och hoppas på att få en ryggmassage. En lugn och tidig kväll väntar för mig. Ops nu hör jag någon som tassar uppe. Kan det var en Elias som ska vara vaken halva natten nu?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards