johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Mormor och marknad

Av Johanna Östlund - 6 september 2014 20:00

Här startade vi lördagen runt sju tiden. Trött mamma och en pigg Ida. Soffmys för mig och Ida var lite överallt. Tillsist var det dags att ta tag i dagen. Kaffe! En dusch, kläder på och fixa sig.


När det var dags för Anders att åka på jobbet började Ida och jag att fixa. Få till lekrummet med allt nytt och fint och målat. Efter två timmar var vi klara. Hade en snäll hjälpreda som plockade ur allt jag plockade i. När jag tog bort lite gosedjur och speciellt tältet blev det någon tår. Hur som känner jag mig nöjd med slutresultatet.


Sen var det dags att göra oss i ordning. Ida fick en dusch och på med kläder. Sen for vi mot mormor och morfar. Även storebror kom dit en sväng. Lek, mat och godaste blåbärspajen. Innan det var dags att fara till marknaden vila vi oss i form.


Mot marknaden! Där gick vi med storebror, Mattias, Sara och mormor. En del shopping i första delen. Elias fick alfons tröja och matchande byxor och strumpor. Sen såg han blixten foppatofflor, som han faktiskt betalade själv, vilket han tyckte var roligt. Jag fick två batteridrivna ljusslingor. Sen bar det iväg mot karusellerna. Två karuseller varblev det. Pariserhjulet. Elias vägrade först och då fick istället Ida åka med mormor. Då var det visst en storebror som ville åka. En tur med sin pappa blev det. Sen hamnade vi vid gosedjurs stället. Där man fångar gosedjur med en "arm/klo". Det är visst lite av min grej. Vann ett tåg till Elias, nöjd kille. Det är lite som ett gift för mig, roligt. Sen blev det en tur med ank-karusellen för mig, Ida och Elias. Världens segaste "berg och dalbana". Sen gick vi ut mot stånden igen, vilket inte är någon mening när man inte har nå pengar kvar. Men barnen fick en varsin liten ballong, tack snälla. Nu har man gjort marknaden för den här gången. Eller? Känner att jag skulle vilja kolla lite till. Kanske åker in en stund innnan jag ska hämta hem Elias imorgon.


Vi for hemåt. En trött Ida som somnade i bilen. Sov när jag bar in henne. Skönt! Vi blev lite paff när inte Anders var hemma. När jag hade packat upp allt måsta jag ringa för att se till att allt sog rätt till. Han hade precis slutat då. Stackarn. Nu är vi alla hemma och en lugn kväll blir det här hemma. Trötta!!


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards