johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Förkylda

Av Johanna Östlund - 2 september 2014 20:39

Tisdagen började vi klockan sju. En mysig och snorig Ida. Vi kollade länge på barnprogram. Morgonmys! Tillslut hade hon vaknat till och fick spring i bena. Lika bra att ta tag i dagen.


Kläder på och fixa till mamman. Sen for vi in mot stan. Vi började med loppisen ute på håstaholmen. Pallar, stolar till barnbord? Men ingen lycka här heller. Hittade istället en hylla som ska fixas till och sen hamna inne i lekrummet. Ett nyckelskåp och två böcker blev det också. Vi for vidare till jysk. Förvaringslåda att ha till mitt lilla bygge, legobord. Två nya badrumsmattor blev det också, det var på tiden. Till sist avslutade vi med mio. Hade fått ett erbjudande hem, köp för 600 eller mer och få 300 kronor rabatt. En ny tvättkorg hade jag bestämt att jag skulle köpa. Men sen? Plockade faktiskt på mig lite ur jabadabados köksserie. Två blockljus och en ljuslyckta fick jag plocka på mig för att jag skulle komma över 600 kronor.


Nöjda över våra köp åkte vi hemåt. Ida somnade i bilen och fortsatte sova hemma i sin säng. Jag kunde plockat upp allt i lugn och ro. Vilken energi man får av nya saker. Ville börja fixa direkt. Men fick hejda mig. Har ju ingen färg hemma än. Hoppas att den tänker komma snart.


Eftermiddagen kom. Anders kom hem från jobbet. En glad Ida. Även jag började få känningar av en förkylning. Konstigt vore annars. Men som tur är brukar det bara bli snor och nysningar. Hoppas att de räcker den här gången också. Vid fem tiden for vi till Harmånger för en liten handling och förtidsrösta. När vi kom hem kom Lena och hälsade på en stund. Kaffe och farmor mys för Ida.


Kvällen kom. En dusch, till en lortig tjej, och sen hopp i säng. Tog ett tag för henne att somna. Jag började ändå dona. Hon som inte kan vänta. Jag drog fram bordet som var inpackat i garaget. Mätte. Fram med sticksågen. Såga såga såga. Ett helt perfekt hål, lådan satt som en smäck. Som sagt nu längtar jag ännu mer efter färgen jag beställt. Hoppas den kommer snart, annars åker jag väl och köper mer färg.


Nu är det lugna gatan här hemma. En dusch till mig och sen får vi se vad som händer. Inga stor dåd kan jag tänka mig, kanske sängen till och med.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards