johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 1 september 2014

En ny vecka har rullat igång

Av Johanna Östlund - 1 september 2014 20:14

Den här måndag morgonen tog vi visst sovmorgon. Ända till framåt åtta sov vi. Jag hade egentligen inte tänkt ha Ida på dagis idag. Men när vi sov så länge och hon var pigg gav jag det ett försök. Jag menar hon var ju bara snorig. Vi gjorde oss redo för dagen.


Mot dagis. Ida blev glad när vi kom dit. Hon verkar verkligen trivas där. Jag sa så klart att hon var snorig och så. Om dom tyckte att hon inte orkade var det bara att ringa eftersom jag var hemma. Mycke riktigt. Vid lunch fick jag ett samtal att de tyckte att hon skulle vara hemma och krya på sig lite. Men det var bara för att hon hade gröntsnor. Gröntsnor?? Hade jag inte sett och såg inte sen heller. Aja inte gör det nått.


När vi kom hem fick Ida gå och lägga sig. Men särskilt länge sov hon inte, en halv timme kanske. Gjorde mat, som hon inte åt en tugga av. Sen ville hon gå ut. Då tänkte jag att hon kanske orkade med ett besök på stan. Vi gjorde oss i ordning och for iväg.


Vi började med RödaKorset i Forsa. Längst bort och kortast öppen tid. Jag var ute efter någon pall eller barnstol. Det är till mitt lilla projekt i lekrummet. Men hittade ingen. Sökandet går vidare. När vi kikat en stund ringer Anders som är på väg hem och just då fick jag syn på en liten pojke i vagn. Den där pojken kände jag igen. Men det är ju Edwin! Vi gick vidare med dom där inne. Hittade en tröja till Elias och förvaringslåda.


När vi hade betalt och gick ut blev vi bjuden på fika hemma hos Elias pappa och Sara. Javisst! Vi mammor drack kaffe och pratade. Barnen fick smörgåsrån och lekte. En trevlig stund och tiden gick väldigt fort. Så vi stannade för att säg hej till Elias. En liten sjukling även där. Tre snoriga barn. Tillslut var det dags att fara hemåt.


Ida somnade i bilen och när vi kom hem. Trött tjej som inte sovit mer än en halv timme under hela dagen. Det gjorde hon bra. Inge gnäll eller grin. Hon fick lite nässpray och en flaska välling. Sen dess sover hon gott. Nu är det vuxen tid som gäller.


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards