johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Helgen är äntligen snart slut

Av Johanna Östlund - 31 augusti 2014 19:25

Två dagar har gått, lördag och söndag. Dagar fulla med jobb och nu är den här långa arbetsveckan över. Ledigt!


Lördagen kickade vi igång klockan sex på Idas begärna. Då kunde jag vila på soffan en stund innan jag behövde ta tag i dagen. Även Elias kom ner efter ett tag. Morgonmys med mina bästa!


Framåt sju bara måsta jag kliva upp och göra i ordning allt. Fixa mig själv så jag kunde gå utanför dörren. Klä på barnen. Göra mat, lunchlåda till mig och mat till barnen och deras moster. Klockan tickade på. Anders for på jobbet. Moster Sofia kom äntligen, enligt Elias. Sen var det dags för mig att åka och jobba.


8 timmars jobb. Kortaste dagen och den snurrade på rätt fint. Allt hade gått bra är hemma. Elias åkte till sin pappa, eftersom vi norpade honom förra lördagen. Jag kom hem och fick höra min lilla tjej ropa mamma upp ifrån sitt rum. Hon skulle sova men inte kan man låta bli att mysa en stund när man får höra dom orden. Så jag hämtade henne och myste med världens gosigaste tjej.


Resten av kvällen ägnade jag åt kläder. ÄNTLIGEN tog jag tag i mitt lilla berg av ren tvätt. Aldrig mer! För ett tag sedan hade jag rensat ur Idas garderob så där tog jag lite kläder som får åka på klädbytardagen i Harmånger. Tog även några klädesplagg från Elias som han typ vuxit ur. Mer ska det väl bli, men en annan dag.


Klockan var mycke och det var dags att sova. Men så mycke sova blev det inte. Ibland måste man tänka på sig själv och inte vara alla till lags hela tiden. Även fast vissa tycker att jag jämt tänker på mig själv. Jo visst! Men när jag ska kliva upp strax efter fyra då vet jag att jag behöver x antal timmars sömn. Vissa behöver mindre och jag är en av dom som behöver lite mer, annars fungerar inte jag.


Tillslut somnade jag ca klockan ett. Tjoho! Och klockan ringde kvart över fyra. Ja men det är bara att kliva upp. Det var en lång väg till jobbet. Jag hade inget hellre än att slagit igen ögonen. Kan tro att det är lätt hänt, men jag klarade mig.


Gubbarna skrattade och frågade vad jag gjort i natt. Jajaja. Tur man kan glädja någon. KAFFE! Två snabba kaffe och sen var man igång. Fast att jobba tolv timmar är sjukt drygt. Även fast det är lång tid så går den här dagen rätt hyffsat faktiskt. Den rullar på, vi äter pizza och har det allmänt trevligt. Ett härligt gäng!


När klockan blev sex var det som en befrielse att åka hem. En veckas ledigt! Fy bubblan vad skönt det ska bli. När jag kom hem kom en lite tjej och mötte mig i dörren. Gounge! Men det var en snorig tjej. Nej! Jaha, en vecka in i vardagen så kommer dessa dumma förkylningar. Men hon var glad och pigg ändå. Är tänkt att hon ska på dagis imorgon, men får se hur hon mår imorgon innan jag bestämmer mig.


Kvällen är här! För mig blir det lugnt. Inga måsten ingen ting. Bara slappa. Punkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards