johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

En torsdag som alla andra

Av Johanna Östlund - 28 augusti 2014 19:32

Torsdag och den kickade vi igång vid sju. Vaknade av att Elias står och grinar vid sängen. Ida och Anders var redan uppe. Jaha men jag ville ju ha sovmorgon. Inte idag!

Det blev morgonmys med lite taskigt morgonhumör. Låg och slöa på soffan bra länge. Tillslut sa Anders att vi skulle åka på affären. Dags att klä på sig och göra sig lite fin.

Mot affären. En storhandling var på sin plats. Ekade tomt i både kyl och frys. Vi fick mycket gott med oss hem.

Väl hemma igen gick Ida och la sig och jag började med maten. Under tiden den blev klar slängde jag i en hårfärg i håret. Lite nytt och lite fräscht. Åt lunch och sen gick Elias och jag ut. Lek på gården och lek i lekparken.

När vi kom in pluggade Anders matte och Elias gick till datorn och spelade. Ida vaknade och det blev glass kalas. Mina små glassmonster! Tur glassarna är små.

Sen var det dag för mig att åka på jobbet. En ledsen Elias. Han skulle följa med och åka till mormor, som igår. Inte idag hjärtat. Vilken tur att Lena var hemma, istället skjutsade jag honom dit. Nöjd kille!

På jobbet är jag kvar än. Tre timmar till. Känns långt. Och nu börjar jag längta efter mina barn. Hinner knappt träffa dom känns det som. Fast ibland är det bra att vara på jobbet. Då har man tid att sitta vid datorn lite. Just idag gick jag in på lekmers hemsida och just idag har dom pang priser på några få utvalda varor. Där är dom, vinterkängorna Elias vill ha! När det är över halva priset kan jag bara inte låta bli att köpa dom. Nöjd! Hoppas Elias blir lika nöjd bara, men det tror jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards