johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Shopping shopping

Av Johanna Östlund - 27 augusti 2014 21:18

Onsdagen är här - mitten på veckan. Vilken seg vecka? Känns som så i alla fall.

Min dag började med en lagom sovmorgon. Anders hade gått upp med Ida. Elias och jag snarkade vidare. Strax efter åtta är det en kille som har vaknat och vill ha hjälp med påklädning. Lika bra att kliva upp.

Gjorde mig i ordning. Myste med min underbara Ida. Sen for Elias och jag på en tur.

Mot stan! Vi började med resursen. Hittade en pyjamas åt Ida och ett par jeans åt mig. Sen skulle Elias promt ha en keps. Jaja...

När vi kom på stan var Elias hungrig så vi började med en fika. Räkmacka och festis till Elias och dagens första kaffe åt mamman.

Shoppa shoppa! Vi besökte två affärer och summan blev över tusen kronor. Intersport - där vi hittade innegympaskor och ett par vanliga skor åt Elias. Jag lyckades övertala mig själv om att köpa en höstjacka. Lättviktsjacka. Så himla skönt och snygg. En tur ner på leksaksaffären blev det också. En varsin leksak fick barnen och Ida fick en nya ryggsäck till dagis.

När vi kom hem var det en tjej som verkar ha saknat oss. Oj så mysig och gosig hon var. Nöjd blev hon över sin nya leksak.

Vi blev inte hemma särskilt länge. Elias skulle promt åka till mormor. Så innan jag åkte på jobbet skjutsade jag honom dit. Nöjd kille.

Jobbet alltså... Än är jag kvar här. Men snart så. Då blir det att hämta Elias och sen hem hem hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards