johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Dålig börja men bra slut

Av Johanna Östlund - 26 augusti 2014 23:57

Godmorgon tisdag och hela världen. Vilken vacker dag. Eller? Nja inte riktigt så var det idag. När en viss person är hemma och ledig förväntas den kliva upp med barnen. Men när det är tvärtom gäller inte den "regeln". Otur för mig! Jo visst kännes det. Fy satan vad jag var trött imorse. Och min kära familj fick träffa på mitt härliga morgonhumör. En lugn morgon eller sovmorgon är vad jag klara av på morgonen. Inte pang på! Imorgon förväntar jag mig att kliva upp sist!!!


Förmiddagen rullade på här hemma. Mitt sur humör fortsatte. Jag vill inte, men kan inte göra något åt det. Jag och Elias tog oss en liten handling. Komma bort! Vi hade inte alla saker till maten jag tänkte göra. Inte konstigt när både kyl och frys ekar tomma och ingen tar tag i det.


När vi kom hem igen var det dags att laga mat. Elias var duktig och hjälpte mig. Allt gick åt! Plus att jag fick en matlåda. Två tvättar hann jag med att tvätta. Sen ser jag hur berget med ren tvätt bara ökar. Jag skojar inte om jag säger att soffan jag lägger allt på inte syns snart. Nej fy sjutton jag gruvar mig för att ta tag i det. Antar att den hinner öka lite till innan dess. Brr!!


Sen var det dags att vinka hejdå och fara på jobbet. Inga sura miner idag. Skön känsla. På jobbet gick allt bra. Kört som sjutton och hunnit med bra mycke. Sen fick jag veta nått roligt och bra. Jag kommer från och med september, när mitt vik går ut, att bli "fast anställd". Jag är redan fast på bruket men har ju ingen tjänst. Snart så! Sen ska jag även göra nått som det var väldigt länge sen jag gjorde. Jobba natt till veckan. Hur nu det ska gå? En natt fixar jag nog.


Nu är jag hemkommen. Skönt! Men vad hör jag när jag kommer innan för dörren. En röst på en liten tjej. Ida skulle tydligen vara vaken. Men nu har hon lagt sig igen utan problem. Även jag ska nog göra natt nu. Tänkte dra på stan med Elias imorgon innan jobbet. Det blir nog bra!


  

 
 
Ingen bild

Sara

27 augusti 2014 09:49

Känner igen detdär... Jag brukar också ha otur med den där regeln. Tur att tröttheten (och humöret!!!) går över efter ett tag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards