johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

En helt vanlig dag

Av Johanna Östlund - 21 augusti 2014 20:26

Dagen som skulle ha börjat med en sovmorgon, men som inte blev det. Jag är otroligt lätt väckt och att ha en liten Ida som springer runt där man sover funkar inte. Så tillslut gav jag upp och gick ner med henne. Morgonmys i soffan! Idag var mamman trött. Vi låg länge och bara myste.


Tillslut var det dags att göra något utav den här dagen också. Kaffe! Sen lullade vi på här hemma. Klockan gick och vips var det dags att vinka hejdå till pappan som skulle åka på jobbet. Även vi for en sväng i samma veva. Vi behövde mjölk och lite sånt där. Sen tänkte jag vara duktig och panta lite. Men bara därför stog det en annan med en hel plastsäck med pant. Nej tack! Vi handlade det vi skulle och for hemåt.


När vi kom hem var det dags för Idas middagslur. Som hon sov, två och en halv timme. Under tiden gjorde jag inte speciellt mycke förutom att baka två banankakor. Vi hade fyra bananer som söng på sista versen. Istället för att kasta som jag alltid gör fick jag för mig att baka alltså. Dom blev rätt god faktiskt.


När Ida vaknade blev det mys och lek. Jag dog på soffan som jag alltid brukar göra på eftermiddagarna. Hur kan man bli så trött av att göra nästan ingen ting? Ändå blev eftermiddagen bra och mysig. Framåt sex började Ida kurka ur också.Trött och gnällig. Men hon kom inte i säng förens efter halv sju. Då somnade hon på två röda.


Kvällen är här. Jag fick för mig att byta gardiner. Lite mörkare och lite mer höstkänsla. Under tiden jag höll på med det kom Anders hem också. Bytte i sängen också när jag ändå var i farten. Nu fattas bara en städning, lite skitigt kan man säga att det är här hemma. Men sopen funkar på det absolut värsta. Eller?


Nu har jag gett upp för ikväll. Hungrig men sen är det nog inte länge tills jag tänker hoppa i säng. Trött mamma här hemma ikväll.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards