johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Majas café

Av Johanna Östlund - 20 augusti 2014 21:15

Halva veckan har gått. Jisses! Jag börjar allt mer känna stress över att börja jobba igen. Fast jag vet att jag kommer tycker att det är rätt okej när jag väl är inne i det. Lite mer vardag...


Ida och jag började denna onsdag halv åtta. Det får man väl säga är rätt okej. Dessutom kände jag mig utvilad. Skön känsla! Inget morgonmys i soffan idag. Utan rätt snabbt började jag göra mig i ordning för dagen.


Hux flux bestämade jag mig för att åka till Idas dagis. Vi hade fått en liten order om att titta in den här veckan, innan allvaret börjar igen. Det gick hur bra som helst! Först var hon lite blyg och tillbaka dragen. Sen blev jag och några andra mammor, som skolar in sina barn, iväg skickad till fikarummet. Kaffe och prat! Under tiden hade det gått så bra. När jag tyckte att det var dags att åka hemåt hade Ida inte riktigt lekt klart. Men tillslut fick jag med henne hem. Hon verkar ha sakna dagis!


När vi kom hem la jag Ida, dags för middagslur. Sen satte jag mig med en massa papper från dagis. Tiden gick och vips hade klockan gått otroligt fort och jag höll på glömma tiden. Göra mig snabbt i ordning för att sedan fara iväg.


Igår fick jag ett sms av Sara och blev frågad om jag ville följa med på Majas café. Självklart! Fixa barnvakt och sedan var saken klar. Vi möttes upp i Forsa och for ända till Regnsjö, bakom arsle av fan. Mitt i allt finns detta ställe! Ett helt otroligt ställe! Den som gillar inredning och gott fika - åk dit.


Vi gick först en runda. Plockade på oss lite. För att sedan pausa med lite gott i magen. På´t igen! Nu blev det desto mer som föll ner i korgen. Jag hade sett några ljuslyktor som jag ville ha till ett bra pris. Två lite mindre och en lite större, som fick sin plats i köket. Två små söta ljuslyktor. Dom hade jag inte riktigt placerat, men dom får så länge stå på kaminen. Barnen fick självklart också nått. Elias fick en bil och en tablettask. Ida fick en väska och en bil. Min mamma fick en ljuslykta som tack för barnvakten. Lite besviken blev jag att dom inte hade en enda ljusstake/lykta som man kunde hänga på väggen. Tack för idag tjejer!


Det tog ett tag innan vi kom hem. Först åkte vi och hämtade Elias på dagis för att sedan åka vidare till mamma och hämta Ida. Mormor fick en glad överraskning - bästa Elias kom ju och hälsade på lite snabbt. Sen skjutsade jag hem dom. Men innan Ida och jag kunde åka hemåt behövde vi tanka. När jag stog där såg jag hur skitig min bil var. Men för att kunna tvätta den behövde jag nya kopplingar till vattenslangen. Vi for till ÖB en snabbis. Ja, dom hade det.


Nöjda över dagen for vi hemåt.Trodde Ida skulle somna i bilen. Men icke! När vi kom hem packade jag upp och tog en snabb plocka ihop sväng. Sen gjorde jag Ida klar för natten. Duscha, pyjamas och hopp i säng med välling. Sen donade jag på! Nu har mina nya fina saker fått sin plats.


Sen dog jag i soffan! Det tar på krafterna att shoppa. Slökollade på idol och sen lära jag väl göra någon nytta. Eller i alla fall komma upp ur soffan. Kolla in mina lyktor och känner mig nöjd. Härlig känsla! Kokade kaffe och nu sitter jag här. Nöjd efter en lång dag med trevligheter.


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards