johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Lider mot sitt slut

Av Johanna Östlund - 17 augusti 2014 22:59

Söndag och ännu en vecka lider mot sitt slut. Nu återstår BARA en vecka av ledigheten. Men ska jag vara ärlig känns det rätt skönt. Vardagspusslet!


Här gjorde vi morgon halv åtta. Vaknade bredvid min prins som var pigg som en mört. När vi gick upp tänkte vi hämta Ida också. Trodde hon var vaken eftersom jag hört henne innan. Men där gick vi bet. Det blev morgonmys med bara Elias. Inte fy skam det heller.


Halv nio var det dags att ta tag i dagen. Ida vaknade i samma veva också. Förmiddagen var lugn. Vi donade på på varsina håll. Jag tog tag i städningen. Dammsög och torkade golven i hela huset. Även toaletterna fick sig en omgång. Rent och fint! Anders och Elias hjälptes åt att sätta upp hans nya sänglampa i hans rum. Fixarkillar! Ida lekte.


Mitt i dagen hände nått jag inte trodde skulle hända på väldigt länge. Efter tre års väntan har vi nu äntligen en taklampa ovanför köksbordet. Vilken skillad och vilket ljus! När vi höll på med det kom Anders föräldrar på besök. Barnen blev överlyckliga. Det lektes, fikade och spelade spel.


När dom åkte blev det mat för våran del. Sen for vi till Forsa på kalas. Sara fyller år till veckan så vi bestämde att jag skjutsar dit honom plus får lite kalas fika. När vi äntligen kom dit var Elias ivrig att ge Sara sin present. Ja den jag berättade om i veckan. Den han helt och hållet själv valde, ja till och med pappret var viktigt att de skulle bli rätt. Vilken tur! Hon blev väldigt nöjd över presenten. Jag hade väl inte tänkt stanna jättelänge men tiden bara rann iväg. Vi fikade och barnen lekte så snällt. Grattis i förskott ännu en gång!


Tillslut var Ida så himla trött. Vi begav oss hemåt. Hon somnde såklart i bilen. Trodde inte att hon skulle fortsätta sova eftersom klockan var bara strax innan sex. Men det gjorde hon och hon sover ännu. Det blev en tidig kväll och en trött sådan. Medans Anders pluggade matte lyckades jag visst somna på soffan. Sen kollade jag på Ullared. Åå vad jag vill åka dit. Ingen som vill följa med? Därefter började det en film som jag kollade på. Det händer inte särskilt ofta nu för tiden. Det blev en väldigt bra och lugn kväll.


Nu tror jag att det är dags för sängen. En dag i morgon också.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards