johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

En dag i Sundsvall

Av Johanna Östlund - 16 augusti 2014 20:58

Stockholm blev Sundsvall. Vi hade planen på att åka till Stockholm och hälsa på Anders syster idag, men bara för att vi alla kunde skulle dom inte vara hemma. Istället tog vi en tur till Sundsvall och Stockholm blir nästan helg. Synd bara att Elias inte kan följa med, Isabell som tyckte de skulle bli så roligt. Det går väl fler tåg...


Vi började dagen lungt. Precis innan larmet vaknade Ida. Lika bra att kliva upp och förbereda allt. Påklädning, frukost och packa. Sen var det bara en som skulle kliva upp så vi kunde åka.


Mot Sundsvall! Först åkte vi till min syster. Har inte sett deras nya lägenhet. Skäms!!! Den var fin och mysig. Efter en kopp kaffe till oss vuxna och en varsin mannafrutti till barnen for vi mot Selångers marknad. Ojojoj!! Nu blev Hudiks marknad lite mer lagom.

Hur mycket stånd och grejer som helst. Man hade kunna gått i evigheter. Lite shopping blev det. Elias ville ha en spindelmannenmössa, Ida fick en hello kitty fleecetröja och självklart blev det strumpor och godisremmar.

Under tiden vi gick och kollade ville Elias till karusellerna. Men när vi väl kom dit fegade han ur. Var på väg att åka flera gånger men in i det sista ångrade han sig. Lillpluppp!

Istället spelade vi lite och Elias blev sur för han vann ingen turtles utan en ful val. Eftersom mamman har ögon i nacken hade jag sett en massa gosedjur som man måste fånga med en sån där arm/klo eller vad man ska kalla det. Vi gick dit och provade och provade. När vi gav upp kom en annan och försökte och fick upp en på första försöket. Surt!!! Vi gick istället och köpte slush, chips och skockervadd. Riktigt nyttigt! Vilken tur att det var lördag.

Innan vi gick ut från karusellområdet måsta jag bara försöka att fånga en turtles åt min älskade kille. Och vet ni vad jag lyckades. Hur nu det var möjligt?? Jag siktade och fick tag i en helt annan stackare som hängde väldigt löst i en arm. Ren och skär tur! Och vi fick sedan en överlycklig kille.

När vi skulle försöka oss på att gå mot utgången hade vi en trött Ida som var på toppen humör. Tillslut efter mycket om och men kom vi äntligen till bilen. Då med en sovandes Ida. Packa in allt och sen for vi mot birsta.


Ikea här kommer vi! Vi möttes åter upp med syster och Patrik. En lunch middag på ikea. Ikeas köttbullar måste vara dom godaste.

Mätta och nöjda gick vi mot barnavdelningen som ligger där uppe. Vilket vi inte borde gjort med facit i hand. Elias tyckte det var så roligt att leka där och ville inte alls gå ner och kolla på tråkiga saker. Där satte hans fin humör till.

Gnäll gnäll.... Tillslut tog Patrik honom i vagnen och körde lite race. Gladare miner. Vi shoppade på. Och när vi kom till ta själv lagret spårade Elias ut helt. Sprang in i alla fack och vi fick jaga honom. Åååå!!! Med en full vagen som ingen kunde sitta i måsta vi ha ett barn lös. Vilket? Lotten föll på Elias. Vilket var dumt. Han var ju sjövild. Och tillslut fick han och jag lämna dom andra vid kassa. Skrik och grin. Antar att det var en trött men även rätt trotsig kille vi hade att göra med.

När dom andra kom ut hade han lugnat sig och var på mycke bättre humör. Tack för det älskling! Vi gick mot bilen. Sen kom frågan hur vi skulle få plats med allt. Tillslut hade vi fått in våra köp och oss själva.


Då styrde bilen hemåt. Trötta barn men även grymt trött vuxna efter en rolig men rätt jobbig dag. Det är inte alltid bara med dom små liven. Barnen sov när vi kom hem. Eftersom tiden var så dum väckte vi dom. Vi packade upp alla köp. Barnen fick kastruller och köksredskap. Ida satt och lekte med dom både länge och väl. Elias fick en sänglampa. Jag lyckades lägga ner lite ljus, som luktade gudomligt, och sex nya vardags koppar för endast nio kronor styck. En spegel och skoskåp fick följa med hem. Äntligen en helfigur spegel som passade perfekt i våran lilla hall.


Efter lite lek blev det sängen för Ida. Som inte alls var med på noterna ikväll. Men tillslut knoppade hon in. Elias fikc kvällsfika i soffan framför film och sedan blev det hopp i säng för honom också. Oj vad han var trött eller inte. Lyssnade inte för fem öre på boken jag läste. Då gick jag ner och Anders fick ta över nattningen. Av någon anledning lägger han Elias mycke bättre, enda dumma är att jag inte kan vara hemma. Så jag fick lossas åka bort, vilket inte känns super bra. Men när jag kom in var han lugn i sin säng och han låd där så snällt och fint. Efter en stund somnade han, dessutom i bra tid. Hade jag fortsatt att läsa bok hade vi hållit på än eller så hade jag gett upp och han fick följa med ner.


Ibland är det inte lätt att vara mamma. Men jag gör så gott jag kan. Just nu är jag en extremt trött mamma som mer än gärna skulle vilja dejta kudden. En stund till, men inte allt för länge. En bra dag börjar lida mot sitt slut.


                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards