johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Äntligen är han hemma

Av Johanna Östlund - 10 augusti 2014 22:44

Söndagen började vi som alla andra mornar. Ida och jag klev upp vid sju tiden. Mysmorgon i soffan! Efter en stund kom Anders upp också och for på jobbet. Vi myste på ett tag till.


Lite frukost och påklädning. Sen fick jag syn på nått. Vad är det? Jo en livs levande bamsefästing mitt på köksgolvet.  Antar att katten tappat den. Hjärtat upp i halsgropen. Jag höll säker på en kvart med att få in den i påsen som jag plockat fram. Sen tog jag första bästa tunga sak och mosa den med. Urk! Sen kröp det fästingar överallt på golvet och på mig. Inbillning. Så det var bara att dra fram dammsugaren. Nu äntligen fick vi rena golv igen.


Ida lekte och grejade. För att sedan tycka att mamma var jättedum. Mitt i leken. Men när man grinar för ingen ting är det dags att sova. Jag gick ut i det fina vädret. Fast särskiltvarmt var det faktiskt inte. Blåste rejält och när inte solen låg på med full kraft frös jag. Rätt härligt det också. Var länge sen man frös nu! En timme blev det i solen. Sen fick toaletten sig en rejäl omgång. Rent och fint!


När Ida vaknade myste vi ett tag. Tar alltid en stund innan hon vaknat till ordentligt. Sen blev det mat - gårdagens middag. Skönt att slippa stå vid spisen. Lite mer film och en lugn stund för mamman. Sen gick vi ut en stund. Ida lekte med allt möjligt och doppade sig faktiskt i poolen.


Klockan gick... Tillslut blev det äntligen dags att hämta hem min prins. Ååå som vi saknat honom. På vägen hem klargjorde Elias att vi skulle åka och bada. Även att jag köpte en bra grej åt honom. Ett skydd att ha på bältet. Han sitter alltid och drar i det och nu tyckte han istället att det var mysigt. Bra köp! Alltid roligt att åka hem när man hämtat honom. Han pratar alltid på och man får höra så mycke roligt.


Vi for hem lite snabbt för att hämta badkläder för att sedan åka till Sågtäkten för lite bad. Elias och jag badade. Jag gick upp först. Brr! Lite lätt frusen. Fast jag tror det börjar bli lite kallt åt Elias också. På med varma kläder! Han hade till och med mössa på sig, men bara för att den var ny och han promt skulle prova den. Det blev lite fika och lek innan vi for hemåt.


Precis när vi kom hem kom även Anders hem. Han fick ett långpass idag. Ida fick hoppa i säng direkt när vi kom hem. Klockan hade tickat iväg. Vi andra myste i soffan. Sen gick Elias och jag lekte lite. Tillslut efter mycke om och men fick jag hoom i säng strax efter tio. Han var visst trött fast han sa att han inte var det. Efter en bok sov han sött.


Nu är kvällen här. Mer än så här orkar inte jag. En dag imorgon också. Dags att hoppa i säng...


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards