johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Begravning

Av Johanna Östlund - 8 augusti 2014 20:36

Fredag och äntligen kom helgen. Snart är det dags att hämta hem min älskade prins. Som jag saknar honom nu. Min älskade lille vän.


Dagen började på tok för tidigt. Klockan tre tyckte Ida att det var morgon. Vi la oss nere i soffan och kollade på film. Jag blundade mest hela tiden och Ida somnade faktiskt om efter en timme eller så och sov en stund. Lagomt pigga... Efter många osköna timmar på soffan var det dags att göra något åt denna dag.


Vi åt frukost. Sen kom Anders ner och jag kunde börja göra mig i ordning. Idag var det dags för begravning av min moster. Men först en snabb sväng på stan. Pappa fyllde år igår och någon present måsta köpas. Dålig fantasi i år. Men hoppas att du blir rik på dessa lotter. Lite mer smått och gott blev det så klart också. Vi hade dåligt med shampoo, tops och lite såna saker. Sen for jag till mamma och pappa. Vi skulle samåka till kyrkan eftersom det är lite dåligt med parkering där.


En mycket fin begravning! Fina blommor, fin musik och många människor i tårar. För mig var det andra gången jag gick på en begravning. En konstig känsla. Och jag kan inte riktigt förstå att hon är borta. Svårt att ta på när man inte träffade henne jätte ofta, men visst blev det några gånger per år. Den blev en stor klump i halsen och tårar. När jag satt där i kyrkan kom det ofta i tankarna om någon i min familj skulle gå bort. Hur skulle jag klara de? Jag vill inte ens tänka på det. Men ni ska veta att jag älskar er alla... Hur som haver var det som sagt fint. Efteråt fick vi mat och tårta. En minnes värd stund.


Det tog ett tag. När jag kom hem möttes jag av en glad tjej. Mamma góflicka! Rätt snabbt åkte vi till Sågtäkten. Jag behövde ett bad! Så varmt och svettigt. Ingen hitt med långklänning i detta väder. Sen har vi haft en grinig Ida. Vet inte vad det är. Men hon kändes varm. Kan tänka mig att det kanske är fler tänder på g. Hon har vart lite annorlunda i bajseriet också. Hon fick en alvedon, ny blöja, smörja och lite saft. Sen var det grinkalas igen. Men nu verkar hon ha somnat. Vet inte vad man ska välja? Hon grinar om hon är uppe med oss och grinar i sin säng. Känner sig riktigt maktlös.


Kvällen är här. Jag började den med att tvätta bilen. Nu läre den ju skina. Kanske inte riktigt, men den var faktiskt rätt skitig. Tröttheten börjar komma smygande. Har vart nått hela dagen igen. Missade min middagsvila igen. Blir tidig kväll igen...


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards