johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

Nu är Johanna nöjd!

Av Johanna Östlund - 7 augusti 2014 20:53

Dagen började som vanligt denna torsdag. Fast något tidigare än vanligt. Klockan fem tyckte Ida att vi skulle kliva upp. Vilket inte mamman höll med om. Som tur är kan man små slummra på soffan medans hon kollar på film. Efter morgonmyset var det dags att ta tag i dagen.


Vi gjorde i ordning oss. Ida blev allt tröttare. Men hon fick inte sova. Då vi skulle åka med Anders när han började jobba för att hämta min bil. Inga lampor lyser!! Fast dom hade inte gjort någon ting. Billigt! Sen for vi mot stan. Vi skulle på banken och skriva på papper för att sedan möta upp mamma, moster, mormor och morfar. Dom var på stor shopping. Blev lite shopping för mig också. Ta tre betala för två på kappahl. Två tröjor och ett par byxor åt Elias. En tröja och mössa blev det till Ida fast på rea. Vi avslutade det hela med lite fika.


Sen åkte vi hem till mamma. Hon skulle sitta barnvakt åt Ida medan jag och Sofia åkte till Söderhamn. Köpa ny bil! Kärlek vid första ögonkastet. Kollade in den när vi kom och gick sedan in och pratade. Provkörde en snabb sväng. Hatar att åka andras bilar, är rädd att jag ska krocka eller nått. Jag behövde inte åka många meter för att bestämma mig. Så himla skön, bra och jag bara älskar den. Allt gick himla smidigt och bra. Och nu är jag ägare till en volvo v70. I´m in love!


Vi åkte så snabbt att vi glömde tanka. Men som tur var räckte det in till stan. Sen åkte vi en snabbis till Anders jobb, han ville kolla på bilen. För att sedan åka till mamma. Äta mat och mysa med mitt gótroll. Klockan hann ticka iväg innan vi åkte hemåt. Vi hann bara hem och vända. Anders ville också prova bilen så vi åkte till Sågtäkten en sväng. Lite fika och Ida åkte fyrhjuling.


När vi kom hem halv nio hade vi en trött tjej. Som somnade på en gång. Jag hamnade vid datorn. Men fy vilket konstigt väder det är. Klibbigt, varmt & kallt på samma gång, lite huvudvärk och allmänt jobbigt. Blä!! Dessutom känner jag mig trött efter en lång dag ute på. Inge ovanligt va?


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards