johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Mitt i veckan

Av Johanna Östlund - 6 augusti 2014 20:16

Idag vaknade vi upp till en solig onsdag. Ida och jag hade morgonmys medans pappan låg och sussade fortfarande. Efter en stund var det dags att ta tag i dagen. Vi skulle nämligen få låna en bil i dag så Ida och jag kunde göra stan. Vilket betyder att vi skulle åka när Anders åkte på jobbet.


Efter tio begav vi oss. Så himla underbart att lämna huset, gården och allt. Jag är verkligen ingen hemma människa. Jag får myror i brallan av att sitta hemma flera dagar. Och när man inte kan ta sig någonstans blir känslan bara ännu värre. Som sagt vi for iväg mot stan. Trodde Ida skulle somna i bilen, men icke. Ändå höll hon humöret uppe under hela stads vistelsen. Vi shoppade! Bara till barnen blev det. Och visst är det rätt underbart att handla halva på halva. Men var lite besviken att bra två affärer hade det. Det blev någon julklapp och nått som dom får på en gång.


När vi for hem var Ida trött och somnade. Sov en stund till när vi kom hem. Långt ifrån de två timmar hon bruka sova. Hon var glad och nöjd så det var ju bra. Jag hann sitta ute i solen en stund innan hon vaknade. Då var vi inne och lekte. Lite film blev det också. Vi är alltid lite trött så där på eftermiddagen. Mitt i allt fick jag ett samtal, om min bil. De hade fått reda på felet. Men de återställde bara och sen gick den bra. Behöver alltså inte laga den nu. Det var liksom en indikering på att det håller på att gå sönder, de som var fel. Glad i hågen! Detta gav mig energi och ett litet pirr i magen. Ny bil ny bil ny bil - maler i min hjärna. Ska hämta den imorgon. Då ska den städas och fixas till. Och helst av allt skulle jag vilja åka redan imorgon, men det blir nog på fredag. För inte kan väl jag helt ensam åka och kolla på en bil?


Innan klockan blev läggdags fick Ida sig ett bad ute på altanen. Oj så skönt hon tyckte det var. Låg i länge och väl. Det är verkligen ett klibbigt väder just nu. Man känner sig långt ifrån fräsch. Lite mer film hann det bli innan det var dags för sängen. Idag blev det lite grin, men rätt snabbt tystnade det. Hon vet väl att hon ändå inte får komma upp.


Jag slappade lite på soffan innan Anders kom hem. Sen blev det en dusch. Så himla skönt! Vad kvällen erbjuder vet jag inte. Den blir nog lugn i alla fall.


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards