johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

En fin dag

Av Johanna Östlund - 2 augusti 2014 21:48

Här startade vi dagen klockan sju på Idas begäran. Helt okej, men jag var grymt trött, även fast jag fick sova två och en halv timme längre. Vi la oss på soffan och kollade på film. Myspys! Elias kom ner en stund efter oss. Ännu mer mys! Fast barnen var pigga och hade ingen större ro att ligga still. Så dom sprang mest runt.


Dags att ta tag i dagen. Klädde på mig och barnen. Frukost. Sen var vi redo för dagen. Anders for på jobbet. Hejdå! Jag och barnen fortsatte att vara inne. En massa lek och lite tjafs mellan barnen, nått nytt dom börjat med. När det var dags för Ida att sova gick Elias och jag ut. Jag satte mig i solstolen, helt underbart. Elias plockade bär från buskarna vi har på gården. För att sedan mumsa i sig bra mycke. Sen ville Elias bada, vattenbyte. Han sprutade kallvatten med vattenslangen medans jag hämtade varmt inifrån. För att sedan lapa ännu mer sol.


Efter drygt två timmar vakar Ida och vill vara ute med oss. Vi började med glassätning. Mums! Sen lekte barnen snällt på altanen. Elias cyklade och Ida gick med sin barnvagn. Jag kunde njuta ännu mer av solen. Tillslut började det gå överstyr för Ida. Hon började smita. Då ger jag upp, inge roligt att behöva springa tusen gånger. Istället gick vi in.


Eftermiddagen rullade på med en massa lek, film, bus och ännu mer tjafs mellan barnen. Jag låg och vilade i soffan. Skön timeout.


Klockan rusade iväg och det var dags att göra Ida klar för natten. Som somnade rätt bra. Lite grin, men hon vet att det är ingen mening att göra det längre. Jag vägrar ta upp henne. Elias tog sig ett bad. Ren och fin! Sen ville han plocka hallon. Vi har plockat några kvällar och fryst in. Snart har vi en full tre liters plastpåse. Efter ett tag gick jag in och städade. Fy vad hemskt det var här hemma igen. Blä! Men nu är det rent och fint. Anders kom hem under tiden. Sen blev det lite lek och kvällsfika innan det var dags att hoppa i säng för Elias. Han var trött och somnade nästan på en gång.


Nu är det lungt och skönt här hemma. Andas lite och sen får det bli sängen för en trött mamma.


              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards