johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Slut på semestern

Av Johanna Östlund - 27 juli 2014 21:54

Söndagen är här och slut på min fyra veckors semester. Hur i helsike har de gått till? Tyckte jag nyss var på jobbet. Jag ska sluta klaga här. För det är verkligen inte synd om mig. Även om jag nu ska jobba en vecka. Jag tre härliga veckor med mammaledighet att se fram emot.


Söndagen inledds klockan åtta. Va? I tre dagar har vi alla sovit länge. Ida och jag gick ner och myste i soffan. Älskar! Anders kom ner en snabbis och for sedan på jobbet. Vi låg länge idag... Halv tio orkade jag mig upp ur soffan. Lat mamma!


Gjorde i ordning oss för dagen och gick ut. Ännu en dag med helt fantastiskt väder. Jag satte mig och solade och Ida lekte på altanen i skuggan. Vi blev ute en timme innan det var dags för lillfröken att ta en tupplur.


När hon sov gott gick åter ut. Bäst att ta vara på vädret när det väl ges. Antar att de snart är slut och vi kommer klaga på kyla och regn. Jag låg ute i två timmar sedan var det dags att göra någon mat. Det blir så konstigt nu när Ida börjat sova så länge. Ett mellan ting med lunch och middag. Lite väl tidigt att äta vid tio halv elva.


Lillgumman sov till halv två och då åt vi biffar med potatis och sås. Sedan lekte vi inne och kollade på film. Mysigt! Klockan tickade på och det var nästan dags att åka och hämta hem min älskade gókille. Men först åt vi vattenmelon. Riktigt gott i denna värme. Ida åt fler bitar.


Sen brummade vi iväg. Mot Forsa! Äntligen fick jag träffa en utav dom bästa i mitt liv. Älskade Elias! Mammahjärtat... Vi blev det en bra stund. Drack saft och barnen lekte. När vi for hem svängde vi in på Anders jobb. Tänkte kolla om han skulle sluta snart. Verkade inte så... Vi ville bada.


Vi svängde in till Sågtäkten och hoppades att Anders föräldrar var hemma så vi kunde bada. Vi hade tur! Elias och jag hoppade i rätt snabbt. Då ville även Ida bada. Lika som igår var hon nöjd efter bara en liten stund. Elias och jag låg i rätt länge. På slutet kom även Anders och badade. Elias har blivit så duktigt. Ett riktigt baddjur, som vägrar kliva upp. Tillslut fick Anders lyfta ur honom. Vi blev lite frusen, men det var bara skönt efter en dag med mycke värme. Det blev en värmande koppkaffe efter badet. Barnen fick glass och saft.


Nöjda och glada for vi hemåt. Ida la sig på en gång och somnade faktiskt. Hon har haft svårt att somna på kvällarna. Elias lekte en stund med sin nya bärgan bilar som jag fyndade på loppis. Under tiden packade jag inför morgondagen. Barnen ska åka med min mamma och syster till Furuvik. Även min jobbarkläder packades. Sen blev det sängen för Elias också. Trött kille som somnade efter några sidor i första boken.


Kvällen är här. Allt är som sagt ordnat för imorgon. Jag är trött så det blir nog sängen för min del. Dags att tagga för förmiddagsjobb. Känns inte lockande, men det blir nog bra bara jag kommer dit.


     
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards