johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 juli 2014

Sol, shopping och bad

Av Johanna Östlund - 12 juli 2014 20:53

Lördag idag... Äntligen har jag förstått det. Inte bra att vara ledig så här, man har liksom ingen koll.


Vi startade dagen vid sju tiden. En nöjd tjej som kollade på film och lekte. Medans jag låg i soffan. Rätt snart kom Anders ner också. Han for iväg på jobbet och vi tog tag i dagen. Eller ja... Vi klädde på oss och blev inne hela förmiddagen.


Framåt halv elva ville Ida sova. Då tog jag på mig bikinin och la mig ute för att sola och läsa bok. Avkopplande! Inte samma värme nu, jag skulle nog kalla det behagligt, inte den där känsla att man måste gå in eller vill bada efter fem minuter. Åt lunch och sedan vaknade lillfröken.


Ida fick lunch och sedan for vi mot stan. Vi var i behov av tvål, mjukmedel, ni vet sånt där tråkigt. Det blev lite roligt shopping också. Hittade två tröjor till mig, en t-shirt och en långärmad. Ida fick en söt lågärmad tröja, växa i storlek. Efter tre affärer var vi nöjda och for hemåt.


När vi kom hem ville Ida bada. Då händer det som inte får hända, poolen gick sönder. Klant mamma! Det gick i alla fall att bada, men efter ett tag var vattnet borta. En ny måste inhandlas snarast om vädret tänker fortsätta så här. Hon plaskade och donade med vattenslangen. Roligt att fylla på poolen med den. Synd bara att det är iskallt vatten. Där var hon nöjd en liten stund och gjorde bara en massa bus efteråt. Då gick vi in.


Myste ner oss i soffan och kollade film. Trött mamma och trött Ida. Vips vad det var så hade hon piggnat på sig. Fikade lite. "Kaakka". Sedan satte jag igång med att städa. Fy bubblan så det såg ut här. Hur lortigt som helst. Usch! Nu är det rent och fint igen, en stund i alla fall. Lite mat fick vi i oss, gårdagens middag.


Framåt kvällen ringer Anders att vi ska ta ett kvällsbad i Sågtäkten. Ida och jag packar in oss i bilen och far. Oj så skönt det var. Riktigt varmt faktiskt. Ida trivdes som fisken i vattnet. Blev tok sur när vi skulle kliva upp. Lite värmande fika blev det sen innan vi for hemåt. Vi bestämde att om vädret tillåter ska vi göra lika imorgon kväll och ta med oss storebror som äntligen kommer hem.


Kvällen är här. Ida la sig vid halv åtta. Kan man få sovmorgon imorgon tro? Hoppas! Kvällen blir lugn här hemma. Att man kan bli så trött?


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards