johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

Soliga fredag

Av Johanna Östlund - 4 juli 2014 19:39

Fredagen kom och helgen lika så. Men vad gör det? Ingen ting! Helg hela veckan lång!


Vi startade fredagen vid sju tiden. På min lilla tjejs begäran. Efter en stund kom även Elias ner tassande som sov i sin säng hela natten. Duktig kille! Vi hade soffmys ett bra tag eller i alla fall jag. Barnen sprang mest runt. Vips var förmiddagen ett faktum.


Vi gjorde i ordning oss för att åka på affären och göra en helg handling. Men först for vi till Sågtäkten för att mata deras katt. Som jag anade var det lungt på affären, som tur var. Hatar överfulla mataffärer. Vi handlade i godanro. När vi kom hem blev det lunch ute på altanen. Tonfisksallad. Mums! Perfekt i detta väder. Sedan var det dags för Ida att sova en stund.


När hon sov passade Elias och jag på att vara ute och ha det bra. Jag satte mig och solade. Elias var lite överallt men kom och satte sig bredvid mig en stund och mumsade lite godis. Det är ju faktiskt fredag. Sen kom vi på att vi kanske skulle fixa poolen. Vi gjorde rent den. Förra gången det begav sig kunde Elias inte bada för det var för sandigt. Nu är den ren och fin. Vi fyllde med vatten och Elias hoppade i på en gång. Äntligen har han förstått att det är sommar. Han använde t-shirt för första gången på hela sommaren idag. Min lille tokunge!


Ida sov alldeles för länge tyckte Elias och sprang upp efter ca timmen bara och väckte så klart henne. Hon hade definitivt behövt sova en stund till. Hon var allt annat än glad och sen fyra har hon mest grinat. Aja. När hon kom ner ville hon såklart också bada. Det var sura miner från två stycken när jag bestämde att det var färdig badat.


Eftermiddagen kom. Vi satte oss inne vid tv:n och kollade film. Elias lyckades så klart somna fast vi bara skulle vila lite. Under tiden hann jag göra middag. Pannkaka med sylt och grädde. Ida åt en hel, sen var hon mätt och belåten. Elias vägrade äta, men tror att han inte är så förtjust i det faktiskt. Sällan han äter de här faktiskt. För att muntra upp mina sura barn gick vi till lekparken. Älskar den sedan de fixat upp den lite. Barnen trivs också. Ida tycker att det är roligt att rymma eller leka taga. Hon tokskrattar varje gång jag springer efter henne och sen går hon in tillbaka.


Tillslut gick vi hemåt. Ida bara grinade och rymde så det blev sängen för henne. Tror ni jag lyckades? Nej! Hon är vaken än. Låg länge utan grin men tillslut måsta jag hämta ner henne. Nu är det fullrulle här hemma igen. Som tur är har Anders kommit hem och hjälper till. Men snart ska båda i säng. Punkt slut!


Sen ska jag ha en lugn kväll. En dusch ska jag ta och sen blir det nog godis och soffan som gäller. Trevlig fredag!


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards