johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 juli 2014

Mitten på veckan

Av Johanna Östlund - 2 juli 2014 19:52

Det är onsdag idag, men tills för bara en liten stund sedan hade jag fått för mig att det var tisdag. Mitten på veckan alltså. Det rullar på.


Imorse gjorde vi morgon halv åtta. Inte så tidigt,men har man haft två ungar uppe halva natten och inget andrum, blir det tidigt. Trött morsa masade sig upp. Gjorde frukost åt barnen och la mig sedan på soffanen stund. Fast så värst länge var det inte lönt att ligga. Mamma kom. Mamma hit. Mamma dit. Det var den mysmorgonen de.


Förmiddagen rasslade på. Vi var ut i det soliga vädret. Har sommaren äntligen kommit på allvar tro? Kan alltid hoppas. Jag klippte gräset och Anders tog hand om barnen. Fast rätt snabbt blev Ida trött och ville sova. När jag var klar, eller i alla fall nästan, lämnade en bit jag inte orkade. Blev det en dusch, svettigt värre. Elias joinade mig. Lite mys i soffan.


Anders for på jobbet. Vi andra blev så himla godissugna. Mest jag och då kan man minsann åka och köpa lite. När vi kom hem blev det middag. Korv med makaroner. När vi åt ville Elias ringa Hilka, en tjej på dagis. Han gav mig telefonen så jag kunde slå nummret, vilket jag så klart inte kan. Det blev ett annat nummer, till mormor. Han ville att hon skulle komma hit och så blev det. Men det var ett evigt väntande tyckte Elias.


Äntligen kom dom! En massa lek och bus. Fika bjöd vi också på. Som nästan alltid ville Elias följa med. Så klart fick han det. Pack och göra sig redo. Hej då! Kvar hemma blev Ida och jag. Hon var uppe i varv och fick leka av sig en stund innan det var dags för sängen. När hon lagt sig plockade jag undan här hemma. Inte ofta man får kväll halv åtta. Men ska jag vara ärlig var det himla skönt. Allt gjort och nu får jag göra vad jag vill. Rätt skön känsla.


Blir en lugn kväll. Äta godis och kolla nått på tv:n kanske.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards