johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Måndag - ny vecka

Av Johanna Östlund - 30 juni 2014 21:59

Vi har kommit till en ny vecka. Första semester veckan!


Helgen rusade förbi med det ena och det andra. En del jobb blev det. Men på lördagen klockan arton gick jag hem och då blev det semester. Hur jäkla skönt som helst. Även om vädret kunde vara bättre, men nog tror jag allt att de ska lyckas bli några fina dagar under mina sju veckor. 50-års kalas för min kära mor. En rolig kväll med nära och kära. Och sådan man inte träffar lika ofta. Söndagen gick i lugnets tecken. Framåt kvällen var det dags att hämta hem en efterlängtad Elias. En sväng till mamma och pappa efteråt blev det. Klippa till mitt simkort. Nu äntligen kan jag använda min nya telefon!


Det blev en sen kväll igår och några timmar vakna i natt. Då kan man inte klaga på den undrerbara sovmorgonen barnen gav mig. Klockan nio vaknade Ida. Då fick hon kolla på barnprogram uppe och vi andra låg kvar i sängen. Jag somnade om och vaknade inte förens vid tio tiden. Grymt skönt, men tyvärr vaknade jag med huvudvärk. För mycke sömn? Antagligen! Efter att ha vart uppe en stund blev det kaffe och de gjorde susen.


Förmiddagen sprang iväg. Inte undra på. Vips var det dags för Anders att åka på jobbet. Ida sov. Elias och jag åt lunch - varmkorv. Brist på fantasi. När Ida vaknade fick hon också korv. Och sen susade vi iväg. Först till stocka och hämtade ut ett paket. Kläder till alla förutom mig. Hamnade på lager157īs hemsida en dag och även där hade de superrea. Klädesplagg för 20 kronor. Helt sjukt. Elias blev nöjd för sina nya. Han är lite kinkig vad det gäller kläder nu. En sväng till Harmånger för lite mathandling inför morgon dagen.


När vi kom hem hade klockan sprungit iväg. Redan fem. Började på med maten medans barnen ritade. Ännu mer fantasilös. Pyttipanna med rödbetor och ägg. Men fakiskt var det länge sen vi åt det. Eftermiddagen rullade på. Ida fick sig en dusch. Vet inte vad som flugit i henne, vägrar att bada. Det är liksom att blå hålla henne, tvätta och sen klart. Lite mys framför barnprogram innan det var dags för henne att tacka för sig. Vid sju då orkade hon inget mer.


Kvällen har bestått av fix och don. Även lite nytta har också blivit gjord. Elias har lekt själv en hel del under tiden jag höll på. Gjorde pastasallad och några enklare tunnbrödrullar med philadelphiaost och lax. Det blir nog bra. Packat fram allt vi behöver, lätt att glömma. När det var klart tog jag tag i mitt berg av tvätt - värre än det brukar se ut. Aldrig mer! Hoppas jag. När klockan var halv tio fick jag tvinga Elias i säng som lekteså snällt med lego. Men det blir en betydligt tidigare morgon än vad det var idag. Han var nog trött, somnade efter bara några sidor i boken jag läste.


Andas andas.... Snart blir det hopp i säng för mig med. Bäst att vara pigg imorgon när det bär av att furuvik med min älskade familj plus Elias pappas familj. Blir nog en rolig dag.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards