johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Slutet

Av Johanna Östlund - 22 juni 2014 20:25

Söndagen är här - slutet på ännu en veckan. Midsommar har varit och många har börjat gå på semester. Nu är det bara sommarvädret som fattas. Tänk att sommaren är här på allvar nu!


Dagen till ära klev Ida och jag upp vid sju. Vi myste som vanligt ner oss i soffan framför barnprogram. Efter en stund kom Elias ner tassande. Då blev det frukost till hungriga barn. En kopp kaffe till oss vuxna. Morgon flög förbi och Anders for på jobbet.


Vi andra tog tag i dagen på allvar. Påklädning och göra oss i ordning. Rätt snart började Ida grina för allt - lika med trött. Hon fick lägga sig för sin lur. Elias lekte inne på lekrummet. Ville på en sekund promt åka till sin pappa. "Jag orkar inte vänta längre". Egentligen skulle han åka dit imorgon, för hans pappa var på fiske äventyr. Efter en sms-konversation med Sara var det okej att han kom idag. Men han fick vänta..... När jag sa att vi skulle hälsa på mormor och morfar i stugan innan vi åkte till pappa ville han direkt åka dit istället. Men vi hade en liten sömntuta som aldrig ville vakna. Efter två timmar tyckte Elias att det var dags att väcka Ida. Under tiden hade vi hunnit äta lunch, mysa i soffan och byggt koja i soffan.


När Ida väl vaknat försökte jag få i henne lunch. Hon åt inte mycke. Sen for vi mot Mössön. När vi kom dit var bara morfar där. Mamma hade försökt fått tag på mig - men inte lyckats. Min mobil är hel knasig, har nästan ingen teckning någonstan och hemtelefonen funkar inte heller, tror bestämt att Ida vart på den och gjort nått. Fick order om att byta ut den snarast. Men vad ska man välja? Vill inte lägga en halv månadslön på en mobilskrälle. Kanske en iPhone 4? Men vi klarade oss gott och väl med morfar och gammelfarmor.


Det blev först lite lek i "nya stugan" och sen gick vi till farmors stuga och fikade. Rätt snabbt tog Elias med sig morfar för att kolla på hästar. Pappa kollade på trav. Men då dök moster Sofia upp och då vart hästarna mindre intressanta. Ida och jag var kvar inne hos farmor. Efter en stund gick vi ut. Elias och jag matade änder som kom och hälsade på. Ida gick det knappt att ha ute där nu. Hon är överallt och bara springer. När änderna gick ut i vattnet, för att hon skrämde bort dem, tänkte hon traska i och efter dom. Tokstolla!!


Farmor hade gjort middag åt oss. Tack så mycket! När vi hade ätit klart kom mormor äntligen. Hon kom från sjukhuset, en av mina mostrar är inte allt för pigg nu. Hmm... Det blev bus och lek med mormor och moster tills det var dags att åka hem. Men först ett stopp i Forsa för att lämna min älskade kille. Ida somnade i bilen och vart helt uppspelt när vi kom hem. En stund fick hon vara uppe. Imorgon är det åter till vardagen som gäller. Jobb och dagis för alla i familjen.


Här blir det en lugn kväll. En trött mamma även ikväll. När ska man få vara pigg egentligen? Längtar oerhört efter semestern. En vecka till sen så. En låång vila är vad jag behöver.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards