johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Yes, back on the road

Av Johanna Östlund - 21 juni 2014 19:55

Äntligen fick man vakna av glada och pigga barn, och inget skrikande alarm. När man inser att båda sovit i sin säng hela natten blir man glad. Även att Elias vart torr hela natten. Vet inte vad som hände i veckan. Men tre dagar i rad har han kissat i sängen, första gången sedan han slutade med  blöja. Blev så glad och stolt över honom att allt var torrt.


Det blev en lugn morgon här som vanligt. Mys i soffan med barnprogram. Barnen fick frukost och jag en kopp kaffe. Älskar dessa mornar, slow start. Sedan vinkade vi hejdå till Anders som for på jobbet.


När vi alla var redo för dagen blev det städning. Plockade ihop i alla rum. Bort med sånt man inte vill ha framme. Ida blev trött av ihop plockningen och ville sova. Elias och jag fortsatte med dammsugning och torkning av golv. Toaletten fick sig en omgång också. Ta på trisse även ugnen blev rätt ren. Köpte någon dunder kur åt den. Vips var nästan allt fett och skit borta. Men skulle nog behöva göra det en gång till, missade på några ställen. Rent och fint hem!


När Ida vaknade igen blev det lunch. Gårdagens grillrester. Gott idag också. Till efterrätt fick barnen varsin glass. Måste verkligen rekomendera hemglass mini glassar, spookis. Helt underbar för mindre barn, som till exempel Ida. Hon hinner äta upp den innan halva glassen smälter bort. Sedan trotsadevi vädret och gick ut. Lite regn, blåsigt men faktiskt tittade solen fram en stund. Vi gick och kikade på lekparken, dom har fixat där under veckan. Oj så trivsamt det kändes nu. Lite säkrare med staketmot vägen. Lite lek inne på gården blev det också tills det började spöregna.


Eftermiddagen har vart mysig och trött. Legat i soffan och kolla på pippi långstrump. Blunda lite ibland också. Vips var klockan mycke och Anders kom hem från jobbet. Rätt sent. Efter en stund var det dags för Ida att lägga sig, som vart trött sen klockan fyra. Då gick Elias och jag ut och klippte gräset.


Kvällen är här. Det blir nog en lugn variant, som vanligt. En dusch skulle jag behöva och sen blir det nog soffläge. Elias får vi se när han kommer i säng. Somnade på soffan i eftermiddags.


                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards