johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

Förberedar torsdag

Av Johanna Östlund - 19 juni 2014 21:02

Näst sista morgonen att kliva upp i ottan. Denna morgon lyxade jag till det omedvete. Vet inte vad det var med klockan men den ringde inte på de utsatta tiderna i alla fall. Kvart i fem klev jag upp då sista larmet ljöd. Stressig morgon! Tio över fem satt jag i bilen på väg till jobbet. Där gick det bra. Allt rullade på, rätt fort dessutom, och det blev hemgång.


Min plan var att fixa lite inför morgondagen. Systemet och en handling. Tror ni jag var ensam om det? Nej fy tusan vad folk! På systemet gick det rätt fort, visste vad jag skulle ha. Längst tid var att vänta på min tur i kassan. På ica maxi var det än värre. Fick parkera allra längst ner. Värre än värst. Ändå kändes det inte som att det var jätte mycke folk där inne. Tur var väl de. Fick med mig allt förutom trisslotter som jag köpte på ica efter ström vägen.


Väl hemma hann jag packa upp innan någon märkte att jag var hemma. Dom hade stäng in sig i tv-rummet. Hann träffa Anders en kort stund innan han for på sitt jobb. Jag och barnen blev ensamma. Mat i magarna. Lätt och enkelt idag, hamburgare. Värsta är att jag inte vet vad jag ska ha i matlådan imorgon. Det ordnar sig.


När barnen var nöjda med sitt passade jag på att förbereda lite inför morgondagen - midsommarafton. Det bliren lugn dag för oss. Men lite god mat ska vi ändå få i oss och lite gó dricka.


Elias såg melonen som jag köpte idag. Lite melon fika blev det för oss alla. Oj vad vi smaskade. Sen var barnen något kladdiga. Ett bad var mer än välbehövligt för dom båda. Sedan var klockan så pass mycke att det var dags för Ida att sova. En stund senare försökte jag även med Elias. Med ett sämre resultat. Han är vaken än.


Kvällen är alltså här. Jag är tröttare än tröttast och hade mer än gärna vela haft en lugn och barnfri kväll. Men man får inte alltid som man vill. Tror vi båda ska hoppa i säng snart. Som sagt idag är jag en trött mamma...


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards