johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Lördag

Av Johanna Östlund - 31 maj 2014 20:30

Lördag kom och gick. Jisses vilken fart den hade. Den sprang verkligen i från mig.


Våran dag började med en sovmorgon. Lilla fröken prupp tyckte att det var skönt att sova till halv åtta. Och ja efter den natten var det verkligen skönt. La mig vad halv tio, jag var riktigt rolig en fredagkväll. Tur var väl det. Klockan tolv satte Ida igång. Morgon? Jag tänker i alla fall inte sova. Försökte få henne att somna i våran säng. Vilket jag nästan höll på att lyckas med. Men hon vaknade när Anders kom upp och sen ville hon inget mer. Vi satt två timmar nere i soffan och kollade på film. Sen äntligen kunde hon komma till ro.


Morgonen rullade på som vanligt. Soffhäng med film. Frukost och påklädning. Sen vinkade vi hejdå till pappan som for på jobbet. Vips var det dags för Idas första lur. Jag passade på att göra lite nytta och vila en stund. När hon kom upp blev det lunch. Sen for vi en snabbis till affären. Hämtade ut paket.


Väl hemma igen började jag på med maten. Fläskfilégryta. Och idag lyckades jag få den så där mör och fin som bara min mamma kan. Den fick puttra på någon timme. Återigen var Ida en liten tröttis. Hopp i säng. Jag la mig på soffan och slumrade in jag också. Ops! Men skönt var det. Sen mumsade vi köttgryta.


Framåt sena eftermiddagen började solen skina lite. Ida och jag gick ut en sväng. Skönt att få lite luft. Vi tog oss en promenad. Först gick vi och "stal" några syrener. Det har vart ett lägenhets område rätt nära oss och där växer de. Vi fortsatte ner till parken. Kollade på vatten. Ida försökte få av sig kläderna. Hon ville bada där och blev allt annat än glad när jag sa nej och gick där ifrån. Vi gick hemåt. Stannade ute en stund. Men eftersom hon promt skulle ner i sandlådan som var allt annat än torr gick vi in. När vi kom in började jag känna av i mina ögon igen som var i tipp topp klass annars idag. Ögondropparna hjälpte verkligen.


Det blev ett kvällsbad för Ida. Glad och nöjd! Lite lek och kolla film. Pappa kom hem. Glad! Klockan hade tickat på och det var dags för lillgumman att säga godnatt. Tog en stund innan hon somnade, men nu ligger hon där så fin. Visst är det nått speciellt med sovande barn? Jag har vigt kvällen åt att vika tvätt. Hur kan det bli så mycke och på så kort tid? Nu är det gjort!


Lugna gatan! Här blir det en lugn lördagkväll utan måste. Innan det är dags att lägga sig.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards