johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Trött, tröttare, tröttast

Av Johanna Östlund - 29 maj 2014 20:06

När klockan ringde imorse var jag rätt pigg. Förmiddagen gick också rätt bra. Sen brakade det loss. Jäklar så trött jag blev. Sen har jag fått nå skit i ögonen. Vet inte vad det är. De kliar, svider, rinner och känns öm runt om. Började förra veckan när vi var ute nästan hela dagarna. Blev bättre över helgen när vi höll oss inne. I tisdags när vi var ute hela eftermiddagen började det igen. Någon som har nått liknande?


När jag kom hem kom jag hem till ett tomt hus. Anders skulle börja tre idag så han hade skjutsat Ida till Sågtäkten. Anders hann inte ens åka innan jag kom och hämtade Ida. Smet lite tidigare idag, bara för att jag skulle hinna hem. Ida och jag åkte direkt till Harmånger. Handlade lite mat, blommor och hämtade ut ett paket. När vi kom hem blev jag världens tråkigaste mamma. Plockade in allt i skåpen, lagade mat och sen dog jag. Trött!!!!


Min lilla tjej donade på med lite allt möjligt, som tur var. Kollade på film. Framåt kvällen ryckte jag ändå upp mig. Ida fick ta sig ett bad. Uppskattat! Hon älskar ju att bada. Smörjde in henne, klippte naglarna och på med pyjamas. Myste en stund i soffan med en trött tjej. Gjorde välling och la henne utan problem. Älskar verkligen hur bra det går nu för tiden på kvällen natten för Ida. Somnar helt själv i sin säng. Vaknar inte på natten längre, för det mesta, ibland får hon någon dipp. Helt klart guldvärda rutiner vi fått in.


Sen Ida somnat har jag vart ut och planterat blommor i krukan vi köpte igår. Nytt och fräscht! Dödade lite myror som visst hade sin väg just där krukan står. Äckel djur! Gjorde matlåda tills imorgon. Slängde i en tvätt och hängt den. Målat naglarna. En rätt bra kväll ändå.


Nu tror jag att jag ger upp för idag. Lägga mig i tid och hoppas på att den extrasomn ska göra underverk på en sån här trött morsa. Och att ögonen börjar ge sig snart. Godnatt!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards