johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Mitten på veckan

Av Johanna Östlund - 28 maj 2014 20:48

Äntligen har vi kommit till onsdag. Mitten på veckan. För oss som jobbar även när det finns röddagar i almanackan jublar att vi äntligen kommit till mitten och bara har två dagar kvar. Vissa har fredag fast det är onsdag och vissa har onsdag onsdag. Lite bitter....


Tredje förmiddagspasset avklart. Tjoho! Nu har en del sommarjobbare börjat droppa in. Känns som att det var nyss jag var i den sitsen. Men faktum är att jag vart anställd i tre år. Jisses vad tiden går! Det blir roligt med lite nya folk. Och semestern är inte allt för avlägset. Fy bubblan vad skönt det ska bli att vara ledig nästan två månader.


När jag kom hem var jag trött. Eller jag har vart trött hela långa dagen. Vissa dagar går bra och andra är man helt död. Jag hade tur att Ida var mammig och lite film sugen. Vi la oss i soffan. Ida kollade film och jag blundade. Så skönt! Visst gav det resultat. Betydligt piggare! Eftermiddagen kom med stormsteg och det var dags för pappan i familjen att åka på jobbet. Här går vi om varandra den här veckan.


Ännu en tjejkväll! Och ännu mer tjejgöra. Efter att vi piggna på oss åkte vi en sväng till stan. Jag fick för mig att fixa lite i barnens rum. En del ramar behövdes köpas. Har skrivit ut bilder som jag tänkte rama in. Hade gjort en namntavla till Ida. De ville jag få upp på väggen. Även att Elias behövde nått mer till sitt skrivbord. Något att ha pennor i. Efter en del letande blev det till slut två muggar utan öra. Jag tror faktiskt att det blev bra. Hoppas herrn godkänner det också. Över lag blev jag nöjd med det lilla. Att något så litet kan göra det mysigare och mera ombonat.


Under tiden jag grejade gjorde Ida lite allt möjligt. Eller ja, hon klättra. Det är något hon kom på förra veckan. Nu går det snabbt. Hon kunde klättra i Elias säng själv. När jag kollade bort i två sekunder satt hon i Elias fåtölj inne på hans rum med en bok och läste. Hallå fröken prupp! Var inte du en bebis nyss? Barnen växer upp alldeles för snabbt.


Läggningen blev rätt sen. Halv åtta blev klockan innan jag var klar och kunde lägga lillgumman. Sen dess har jag farit runt överallt. Plockat ihop här hemma, städat lite i garaget (så att man kan ta sig in utan att behöva flytta miljarder saker), fixat lite på Elias rum, varit på myrjakt och tillslut såg det rätt okej ut här hemma.


Klockan tickar iväg... Lite kvällsfika och sen tror jag det får bli hopp i säng för min del. Som sagt alla är inte ledig imorgon. Bhuuu!


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards