johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

Lördag

Av Johanna Östlund - 24 maj 2014 20:03

Helgen är här. Vips försvann lördagen i ett nafs. Vart tar tiden vägen?


Natten var kanon! Ida har äntligen börjat förstå att man inte behöver äta på natten. Inte vaknat en enda gång. Vilket gillas av mamman. Till min stora kille måste jag ge en eloge. Han valde att sova utan blöja i natt. Gissa?! Han KLARADE det! Snacka om att jag var stolt när vi vaknade och inte en enda droppe i sängen. Min kille börjar verkligen bli stor nu och vad snabbt han gör det. Från att ha blöja jämnt till att vara helt blöjfri på två veckor. Duktig!


Morgonen var lugn. Anders var uppe först. Innan han gick ner hämtade han en vaken Ida på hennes rum. Hon satt och lekte i sängen och var helt tyst. Mamman fick visst en sovmorgon till klockan sju. Tackar! När vi gick ner satte vi oss framför tv:n med barnprogram. Nöjda barn! Vi vinkade sedan hejdå till Anders som for på jobbet. Elias skulle promt dammsuga klockan åtta på morgonen. Visst fick han det. Han lessnade rätt fort och då tog jag över och körade ett race. Sen blev det morgonbestyr. Frukost och påklädning. Elias är duktig nu för tiden, väljer själv vad han ska ha på sig och klär sig själv också. Stopp stanna var inte du bebis nyss?


Förmiddagen spenderade vi på stan. Ö&B - där det handlades lite allt möjligt. Ida fick ett regnställ, slipper nu ha Elias gamla. Elias fick en påfyllning av kalsonger och strumpor. En myrspray handlades också. Återigen vill myrorna flytta in hos oss. Denna sommar verkar det vara hallen som är populär. Jäkla djur! Urk! Elgiganten - nu har vi återigen en dator i vårt hus. Att man kan sakna den så fruktansvärt. Men faktum är att det är en bra grej. Fast man skulle helt klart klara sig utan, men nej jag har en gärna. Den blev vår för 5.500 kronor. Vi hade tänkt en billigare, men den fanns inte. Denna fick vi faktikt lite billigare. Den fick godkänt av karln.


Vi var bara hem och vände. Sedan åkte vi till Sågtäkten. Elias hade köpt en sån fin blomma till Lena. Ja ni har väl koll på att det är morsdag imorgon. Nu har vi firat alla mammor. Min mamma var vi till föut i veckan, hon behagade inte vara hemma denna viktiga dag. Vi fikade och sedan blev det en hel del lek med barnen. När det var dags att åka hem ville Elias inte det, som vanligt. Men Lena skulle åka på jobbet igen så vi hade inget annat val.


När vi kom hem stannade vi ute ett tag. Lite varmare... På förmiddagen var det blåsigt vilket gjorde det inte allt för varmt här hemma. Klockan hade sprungit iväg och det var faktiskt dags att äta middag. Vilken tur jag hade att det blev så pass mycket kvar av fisken vi åt igår att vi kunde äta den idag också.


Kvällen på antågande. Vi hade satt på film och myste i soffan. Och då kom Anders hem, någon timme tidigare. Lek med barnen och Elias ville spela på datorn. Sedan var det dags för Ida att lägga sig. Hon somnade utan problem. Elias ville ha kvällsfika. Han hann precis svälja sista tuggan innan han föll i sömn sittandes i soffan. Trött kille!


"Barnfri" redan klockan sju på kvällen hör inte till vanligheten. Jag passade då på att tag ta i mitt berg med tvätt. Varför spar man så otroligt mycke? Jag kan säga att det var inte en eller två tvättar det handlar om, kanske två veckors tvätt. Men nu är den vikt och inne i alla skåp och lådor. Skönt! Nu har jag hamnat här. Ska kika efter någo present och en dusch ska jag också ta innan kvällen är slut och sängen väntar.


En bra dag börjar lida mot sitt slut.


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards