johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 maj 2014

Äntligen äntligen helg

Av Johanna Östlund - 18 maj 2014 22:36

Äntligen kom söndagen och äntligen kom helgen, för mig. Nu väntar mammavecka och ledigvecka!

Imorse var det kämpigt att ta sig upp. Efter mycke om och men bara måsta jag kliva upp. Hann nätt och jämt fixa i ordning mig. Kände mig betydligt piggare efter ett tag, som tur var. Mot jobbet! Väl där blev jag som vanligt trött igen. Jäsp! Tiden rullade ändå på rätt bra. Vips var klockan sex och jag fick åka hem.

En liten handling gjordes och sen bar det iväg till Forsa. Äntligen är det mammavecka igen! Vi för hem till resten av familjen. Dubbellycka för Ida. Både brorsan och mamma kom hem. Bus, gos och mys!

Klockan var rätt mycke när vi kom. Ida fick gå och lägga sig rätt fort. Tog ett tag för henne att somna, men inget grin. Elias ville leka. Byggde lego en stund. Sedan blev det pussel. Elias ritade, tejpade och klippte. Medans målade jag Idas nattduksbord. Sen tyckte jag att Elias skulle sova. Till svar fick jag: "mamma det är inte mörkt än". Nu får man igen det man så i vintras. Då det blev mörkt på tidiga eftermiddagen. Han fick vara uppe en stund till. Han kände rätt fort att han var trött ändå. Somnade nästan på en gång.

Nu ligger jag i sängen och väntar på att barnens rum har fått lite friskluft. Sen tänker även jag bädda ner mig. En dag imorgon också, sägs det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards