johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Mammas stora kille

Av Johanna Östlund - 11 maj 2014 20:58

Min lille kille Elias börjar bli stor! Vilka framsteg han tagit denna vecka. De två STORA sakerna.


I början på året slutade han med nappen. I början gick det så där. Men jag stog på mig. Tillslut gick liksom allt av bara farten. Trodde helt klart att han skulle ta Idas napp. Det gjorde han aldrig. Duktig!


Från i sommrast har han själv fått bestämma om han vill ha blöja eller inte. Just då var han inte mogen för det. Olycka på olycka. Men nu! Den här veckan har han tagit ett sort kliv. Började med att jag ville att han skulle vara utan på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet. Det gick han med på. När han sov hos mormor från fredag till lördag vägrade han sätta på bölja. Även fast vi skulle in till stan. När jag tog över ansvaret visst inte jag det. Vi åkte i godan ro till jysk och dollar. Där säger han: "Jag har ingen blöja på mig". "Nej mamma jag har bara kalsipper". Trodde honom inte. Men när han sa att han behövde kissa när vi var inne på dollar lära jag kolla och mycke riktigt hade han ingen blöja. Just då tackade jag gudarna för att vi valt den affären. Där har dom toa. Stolt mamma! Resten av dagen var han utan. Dock hände en olycka efter att han sovit middag. Även idag har han vart utan blöja hela dagen. Trodde det skulle bli svårt när vi var bland massa folk. Så fel jag hade. Allt gick bra och han sa till när det var dags. Dock hände det en olycka när vi lämnade honom hos sin pappa. Då var han arg och grinig. Verkar vara när han inte riktigt känner efter som dessa olyckor blir. När han har "glömt" eller vad man ska säga. 


Jag är en otroligt stolt mamma till min fina underbara Elias. Mamma älskar dig!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards