johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Fyndar lördag

Av Johanna Östlund - 10 maj 2014 19:21

I detta hus började vi lördagen klockan sju. Ida tyckte det var en alldeles lagom tid. Betydligt mycke bättre än kvart över fyra tyckte mamman också. Fast om jag fick hade jag så klart sovit vidare. Det blev som vanligt morgonmys i soffan. Jag somnade faktiskt inte. 


Frukost och påklädning. Sedan var vi redo för dagens äventyr. Först vinkade vi hejdå till pappan som for på jobbet. Lite lek. Sedan for vi mot stan.


Jag lämnade glatt över barnen till moster Sofia. Själv gick jag till brandgaraget på loppis. Sist var det små himla mycke folk att man knappt kunde röra sig. Idag var det mer behaglit. Visst blev det lite fynd. Tre par byxor, två par shorts, en klänning och ett par gummistövlar. Elias fick en jacka. Första han sa när han såg den var: "En tjej jacka mamma?". Inte vet men jag tycket då inte att det var just en tjej jacka. Kan tänka mig att båda könen kan ha den. Orange och vit var den. Innan jag mötte upp Sofia och barnen gick jag en snabbis på systemet och köpte två flaskor vin och en sväng in på H&M och där blev det ett par jeans till mig, Elias fick solglasögon och Ida fick ett diadem. Gick in en sväng på kappahl också med barnen. Elias fick sig en skjorta. 


Vi vinkade sedan hejdå till båda mostrarna. Vi for vidare till jysk och dollar. Rullgardiner till barnens rum. Nu frågade jag faktiskt om de hade storlken vi behöve. Visst hade dom de. Ida fick ett rosa lakan. Elias blev lite pruk och ville minsann ha ett grönt. Nästa gång. En sväng in på dollar också. Lite små jox blev det där.


Hem hem hem.... Vi alla var less på stan. Barnen somnade i bilen och fortsatte sova hemma. Jag plockade upp allt vi köpt och donade. När barnen vanade åt vi mat. Elias åt bara köttbullar. Ida och jag åt spagetti och köttfärssås. 


Eftermiddagen betog av massa bus och lek. När solen tittade fram gick vi ut. Så himla skönt! Barnen lekte i sandlådan, gick till lekparken och en promenad med barnvagn och springcykel. Sedan gick vi in och åt glass. 


Kvällen närmade sig. Barne fick sig ett kvällsbad. Rena och fina inför morgondagen. Ida la sig. Elias fick godis, påskmust och film. Jag städade. Skönt! Fy vad skitigt vi hade det. Nu ska Elias gå och lägga sig. Sedan blir det en lugn kväll. Fan vad trött man kan vara....


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards