johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Börjar bli tokig

Av Johanna Östlund - 7 maj 2014 19:38

Just nu önskar jag att jag var ledig. Inte på grund av jobbet. Utan de andra för att ta sig till och från. För det första börjar jag bli tokig på min bil. Det var ett jäkla pipande! Och vägen. När ska vi få åka våran vanliga väg?! Ett jäkla skit alltså. Ledigt? Ja tack!


Förutom det gick det bra på jobbet. Allt rullade på och till sist fick vi åka hem. Fast innan jag for hem blev det en snabbis in på bilmetro för att hämta Anders färg. Köpte med mig mjölk också. Hämtade Ida på dagis innan jag for hemmåt. En glad liten tjej. Som verka vilja stanna på dagis. Protester! 


När vi kom hem hade jag två mammig barn. Mysigt men ändå så jobbigt. Jag kunde inte ha den ena i knä för då började den andra och grina. Så kan det vara. Vi myste en stund med Anders innan han skulle på jobbet. Jag satte igång en köttgryta. Som vi åt med ris. Barnen åt rätt bra. Efter maten byggde Elias pussel. Så duktigt han är! Gav upp när Ida kom och förstörde hela tiden. Vi lekte inne i lekrummet istället. Mamma, pappa och barn. Jag var mamma, Elias var pappa och Ida var barn. Vi hade dagis, sov, åt och hade det riktigt roligt. 


Nått bra som ändå gäller min bil. Fick ett telefonsamtal i sista stund. Äntligen har mina fälgar kommit och ett däckbyte kommer göras på fredag. Snart slipper jag vara orolig att polisen står bakom hörnan och tänker ta betalt för att däckfirman inte kan sköta sitt jobb. Det ska FAN inte ta en och en halv till två månader för dom att ta hem fyra fälgar. Hade jag beställt från internet hade dom kommit inom en vecka. Jag hade planerat att ringa ett argt samtal om de inte hade ringt på fredag, vilken tur att jag slapp...


Kvällen var här och barnen började bli trötta. Halv sju fick Ida hoppa i säng. En flaska välling och sedan sov hon. Inte ett pip. Elias åt kvällfika och kollade film. En mysig stund... Sedan gick vi upp och la oss och läste i Elias säng. Han somnade rätt fort han också. Trötta barn idag!


Även idag blir det mamma-egen-tid. Igår somnade typ halv nio. Idag hoppas jag att jag kan vara vaken och njuta lite av ensamheten och tystnaden.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards