johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

En snabb dag

Av Johanna Östlund - 6 maj 2014 19:57

För min del blev det morgon tidigt. Alldeles för tidigt.! Vill ha ledigt igen. Får vara glad över att jag har ett jobb och som dessutom ger rätt bra betalt. Le och var nöjd!


På jobbet rullade det på. Fast jag var jäkligt trött. Tur var väl de. Så jag fick åka hem till min underbara familj. Där möttes jag mina grabbar. Ida var på dagis. Elias och jag for och hämtade henne. Hon blev glad av att se oss. Gav oss en varsin kram och gick sedan och lekte igen. Idag har hon vart "riktiga" Ida på dagis. Det måste bara ha vart tänderna som spökade förr. För nu har en tand spruckit igenom. Allt hade gått bra förutom lite grin när Anders hade lämnat henne. Duktig tjej!


Alla samlad. Elias var trött och hungrig. Ingen bra kombination. Grin till vad man än sa. Även Ida var hungrig och lite grinig. Vi vinkade hejdå till Anders som for på jobbet och jag började på med middagen. Idag blev det lasagne. Barnen åt rätt bra. Sedan blev det lek. Elias gjorde bus. Stopp i avloppet inne i badrummet. Får se om min dos av kaustiksoda hjälper.? Hoppas! 


Kvällen kom och jag hade två trött barn. Först i säng var Ida. En flaska välling och sedan sov hon. Under tiden Ida somnade var Elias och jag nere och lekte. Riktigt roligt var det. Han är för go min kille! Vi var poliser och de kom biltjuvar som vi tog. Även små pojkar som drack öl. Efter lite kvällsfika var det dags att lägga sig även för Elias. Vi valde tre böcker som vi skulle läsa. Hann inte ens läsa klart första. Trött kille!


Nu är det mamma-egen-tid. Jag ska slöa i soffan tills det är dags att krypa till kojs. Riktigt skönt att ha det lungt och tyst. Även jag är trött men ett tag till lär jag väl stå ut. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards