johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Glassbil och mjukglass

Av Johanna Östlund - 5 maj 2014 21:23

Min dag började på tok för tidigt. Kvart över fyra plingade telefonen till. Urk! Den kommer dessutom göra det fyra dagar till. Ännu mer urk! Bara att gilla läget. 


Klev upp och gjorde mig i ordning. När klockan började närma sig fem och jag brukar åka kom jag på att vägen är avstängd och det kommer ta minst tio minter extra att komma till jobbet. Nej! Hade jag helt glömt bort. Fort ut till min isiga bil - kallgrader. Brrr! Inte kunde jag starta den eftersom jag inte visst om den tänker stå stilla i friläge. Jäkla krångel! En vecka till sen blir den förhoppningsvis lagad.


Jag kom senare än vanligt. Men hann gott och väl med det jag brukar. Bara för att vi inte började köra förens mötet, vi startar upp alla skift med, var över. Just nu är det bara vi som är i gång på hela fabriken, tror jag. Det medför en del krångel för oss. De papper vi normalt kör på ett band och direkt till en kvarn som gör det till massa igen är naturligtvis inte i bruk. Därför måste vi själva ta hand om det nu. Vi måste köra fram en massa skit och ja allt är mycke krångligare. Annars har dagen flytit på bra tycker jag. 


När jag kom hem möttes jag av hela familjen ute på gården. Lycka! Två mammiga barn. En massa kramar och pussar. Vi fortsatte att vara ute. Lek på gården. Glassbilen kom. Elias tyckte att vi promt skulle handla lite. Fast vi redan hade en hel del glass hemma. Aja den går nog åt! När vi tänkte gå in såg vi att grannens barn och barnbarn var där. Stannade ute en stund till och lekte med dom. Roligt! 


Mot stan. Hade lovat Elias mjukglass. Anders skulle åka till bilmetro och göra nått. En sväng in på ok plus en biltvätt i automat, hatar dessa. Sen mumsade vi glass. Elias som mest var taggad till de åt knappt nått alls. Tror han blev frusen av glassen och gick istället och kollade lite. 


När vi kom hem var kvällen här. Barnen lekte ett tag tills det var dags att sova. Först Ida som var svår lagd ikväll. Mycke grin! Tillslut somnade lillgumman. Elias hjälpte mig att linda in paket. Ja vad ska man säga. Man tager vad man haver... Två paket fick rätt fina papper. Men det tredje... Blixten mcqueen julpapper. Elias tycker i alla fall att det blev himla fint och trodde helt klart att moster skulle bli glad. Lillgubben! Nu får det vara som så. Sen var det dags för Elias att sova. Även han var lite bökig ikväll. Han var inte trött. Han svettades och skulle ta av pyjamasen. Han skulle ändra om i sägen. Han kunde inte se boken jag läste. Han frös, på med pyjamsen. Han kunde definitivt inte sova! Bara en stund senare somnade han. 


Nu är det lugna gatan här hemma. Jag börjar känna mig trött. Blir nog sängen för mig snart.En dag imorgon också...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards