johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Mitten på veckan

Av Johanna Östlund - 9 april 2014 21:39

Här gjorde vi morgon strax efter klockan sex. Min lilla tjej tycker att det är en perfekt tid. Jag bäddade ner mig i soffan och Ida donade som vanligt på med lite av varje och kollade så klart på tingeling. Skön morgon! Fast jag var inte i bästa skick. Vaknade i natt av otroliga magsmärtor och dessa har följt mig hela dagen, i olika styrkor. Urk! Men det börjar bli bättre. 


Vid sju tiden var det dags att starta dagen. Ida skulle vara på dagis halv nio. Gjorde i ordning mig och fick då en hemsk upplevelse. Jag har linser och hade bara ett par kvar. En av dom hade försvunnit igår när jag tog ur dem. NEJ! Jag är verkligen inte bekväm med glasögon. Idag har jag fått haft de snea och fula på mig. Blä! Efter ett litet raseri utbrott fick barnen kläder på sig och fukost. Sen for jag och barnen till dagis. Elias tycker om att följa med dit. Idag var Ida något kinkig vid lämningen men det gick nog fin fint bara jag försvann. 


Någon timme efter for Elias och jag till Stocka på minikul. Roligt för lilleman att vara själv med mamma och hitta på nått roligt. Han lekte med två killar. Otroligt roligt att se. Dessutom bor deras mormor granne med oss så vi kanske kommer träffa på dem här på gatan om vi har tur. På vägen hem sa han att det var roligt att leka bilar med dom. Mamma dom var snälla. Inte den andra killen (vet inte vem han menade). 


Hemma igen var det snart dags att hämta Ida på dagis. Innan dess fick vi i oss lite lunch. Efter dagishämtningen for vi till mamma och pappa. Elias älskar att vara där. Ett besök dit är obligatoriskt när han är hos oss. Det lektes och busades. Mat fick vi i magarna. Dessutom fick barnen påskpresent lite tidigt. Elias kommer inte vara med oss i påsk och vi vet inte om dom hinner ses nått innan. Så det blev så här. Nöjda barn! Mamma tipsade mig om en linsbutik på nätet där man får linserna efter en eller två dagar. Bra bra!


Framåt sju tiden for vi hemmåt. Ida somnade i bilen och fortsatte sova när vi kom hem. Tack för det! Elias var dock pigg som en mört. Dessa ljusa tiden förvirrar nog min lille kille. Förr sa vi alltid när det blir mörkt är det läggdags. Men nu går liksom inte det. Klockan var sju, solen lyste och det var inte ens på väg att bli mörkt. Det resulterade i en sen läggning även idag. Halv tio slog han igen sina blå. Dock ville han somna själv och jag kunde greja lite under tiden. Beställde linserna som mamma tipsade om. Men vad fan! De skulle ta minst en vecka att få dom. Precis som på specsavers som jag beställde från igår. Suck! Ringde mamma och frågade vilka hon brukar ta. Beställde en förpackning med såna och hoppas hoppas dom kommer på fredag!


Kvällen är här. Trött mamma. Men väntar nog in Anders när han kommer hem från jobbet innan jag lägger mig. Ännu en dag snart förbi...


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards