johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

En lång jobbarvecka drar igång

Av Johanna Östlund - 31 mars 2014 21:42

Måndagen är här. Vilket för mig betyder en mindre trevlig vecka. Grisvecka, mördarvecka, långvecka - kärt barn har många namn. Jobb hela veckan lång.


Ida vaknade klockan sex. Eftersom jag fått order om att ge henne en flaska välling den tiden gjorde jag det. Jo men visst somnade hon om. Till när vet jag inte. Fick sova en stund till idag. Så skönt! Inte för länge och inte för kort. Pigg och glad. Morgonen gick fort. En dusch och göra sig i ordning för dagen.


Dags för lite nytta. Namnmärkte alla nya kläder - fynden från klädbytardagen. Lassade in allt i garderoben. Där med kunde jag hänga en ny tvätt. Ida fick prova några nya kläder idag. En body och ett par jeans. Tänk att en hel outfit kan kosta 30 kronor. Kan tyckas lite dyrt. Men de var i toppen skick. Har lärt mig att det är bättre att köpa sånt man gillar och lägga på en tia eller så. För inte är en body som ser nästan ny ut dyr om den kostar 20 kronor eller en helt ny porlan och pyret blus för 20 kronor. Men så klart blir man glad av att hitta en fint plagg för en femkrona.


Framåt tio kom Lena och hämtade Ida. Idag fick hon vara hos farmor - få vardagspusslet att gå ihop. Inte lång där efter for Anders på jobbet. Jag blev ensam hemma. Jaha vad ska jag göra nu? Urk så tråkigt jag fick. Gick till och med ut och fortsatte mitt krattande. Gick snabbt och jag var åter inne igen. Tillslut for jag lite tidigare och kikade lite på dollar innan jobbet.


På jobbet går det väl som det brukar. Lite tröligt ibland. Men snart är det dags att åka hemmåt.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards