johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Slut på ännu en vecka

Av Johanna Östlund - 30 mars 2014 18:56

Söndagen hittade hit. Slutet på ännu en vecka. Jisses vad tiden går.


Här började vi dagen klockan sju. Tjoho! Men vad gör det när klockan ändå egentligen skulle vart sex? Inga fler timmar här inte. Vi myste ner oss i soffan en stund. Som vanlig blir barnen pigg fort och vill starta dagen. 


Vi vinkade hejdå till Anders som for på jobbet. Sen satte vi fart. Barnen lekte snäll, ett tag. Jag kunde slänga in en tvätt och dammsuga och torka golven. Jisses vad skitigt det var här hemma. Urk! Vad får man för att man städar då? Ingen ting! Någon timme senare ser det lika ut. Matrester på golvet och en sandlåda i hallen. 


Sen la sig Ida och Elias gick ut och lekte. Jag plockade lite mer här hemma. Därefter blev det mat och sen gick vi alla ut någon timme. Satte dit ståbrädan på vagnen, vilket var uppskattat av Elias, "rolig grej". Gick en kort promenad. Glass i solen. Lek på baksidan. Ida gungade, Elias cyklade och jag tog några krattag. 


Eftermiddagen har mest bestått av sura miner, bus, satyg och ja ni vet allt sånt man inte får göra. Gråhårig!! Några ljusglimtar har vi ändå haft. Ida har idag blivit en tufftjej. Hon har tagit några kliv i utvecklingen. Numera ställer hon sig och tar några steg, upp till tio femton steg. Duktig tjej! Mammahjärtat slår några extra slag. Skönt att Anders kom hem i bra tid. Men då somnade Elias på soffan så det blev ganska lungt. Framåt kvällen kom dom äntligen, Elias pappa. Tror han saknat honom lite den här veckan. Han har pratat mycke om sin pappa. Ida var vid Edwin hela tiden. Tog hans leksaker, eller tog lite på honom (väldigt försiktigt). Så gulliga!


Vi vinkade hejdå och nu måste vi vänta en vecka igen. Ida gick och la sig nästan på en gång dom åkt. Trodde på en lugn kväll. Hon har redan vaknat och haft grinfest. Nu är det tyst där inne, hoppas hon somnade om. Det blir en lugn kväll här hemma. Trött efter en lång vecka. Måste ladda inför en lång jobbarvecka. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards