johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Helgen är äntligen här

Av Johanna Östlund - 28 mars 2014 19:02

Sista dagen innan ledigt! Så underbart skönt. Jag gjorde som vanligt morgon i ottan. Imorse hade jag tur att kroppen var inställd på att kliva upp tidigt. Jag hade nämligen glömt att ställa klockan. Farligt! Men 04.25 slog jag upp mina blå turligt nog. Klev upp med detsamma, lika bra. Inser då att Elias fortfarander sover i sin säng. Duktig kille! Jag gör mig i ordning och far till jobbet. På jobbet går det bra. Mycke att göra så tiden bara rusar förbi. Vips är det dags att åka hem. 


Innan jag for hem åkte jag och köpte lite helg gotta. När jag kom hem myste jag med Ida. Glad tjej som saknat mamma. Elias var inne på sitt rum för att han varit dum. Efter ett tag går jag in och visar att jag är hemma. Glad kille! Nästan direkt börjar det där gnället. Varför blir det alltid så? Han är glad och snäll (oftast) med Anders. Men så fort jag kommer hem händer nått.


Vi fick i oss lite mat i magen. Sen blev det fredagsmys. Film och godis för barnen. Uppskattat av Ida. Hon åt upp all choklad hon fick. Elias somnade ifrån allt. Åt nån godis och sen sov han. Inte sova nu! Så han fick snällt vakna igen. Vi gick och lekte en stund istället. 


Kvälls göra började. Barnen fick sig ett bad. Eller ja Ida badade först fast Elias kunde inte hålla sig så han hoppade ner med Ida en stund. Sen när hon fått på sig pyjamas lämnade jag över nattningen till Anders. Själv hoppade jag in i duschen med Elias. Nu är vi rena inför helgen, en stund i alla fall. 


Nu är det helg och mys här hemma. Elias är vaken än och sitter lugn i soffan och äter upp godiset han inte åt förut. När de är slut blir det hopp i säng för honom också. Sen väntar en mys kväll med min älskade. Han ville sagan om ringen filmen, den nya, så jag har lovat att se den. 


Trevlig helg!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards