johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Vi fortsätter

Av Johanna Östlund - 25 mars 2014 21:13

En måndag plus en tisdag - i gnällets tecken. Urk!! 


Började redan imorse innan jag for till jobbet. Precis när jag skulle gå upp hör jag att Elias vaknar. Ligger kvar en stund och väntar på att han ska somna om. Vilket han inte gör och jag måste verkligen kliva upp. Det fösta jag får höra är att han ropar på mig. Väcker Anders så han är medveten om vad som händer. Vilket inte hjälpte, Elias kom upp. Plus att han lyckats väcka Ida. En lagomt munter Anders kommer upp och båda barnen är vakna innan klockan fem på morgonen. Dessutom gnäller båda barnen och är mammig. Jag måste åka....


På jobbet var det lungt och skönt. Eller i alla fall nästan. Lite små fel... Annars rullade dagen på bra och vips var det hemgång. Höll nästan på att missa och byta om. Då har vi mycke att göra.


Innan jag for hem besökte jag stan en sväng. Först blev det mio. Såg att de hade 20% på säng tillbehör. Vi skulle verkligen behöva nya kuddar. Så jag köpte fyra nya för 150 kronor. Hoppas att dom är bra. Därefter blev det maxi. Handla handla. En hel del mat behövdes här hemma, nu är det välfyllt.


När jag kom hem träffade jag på några nya bekanta. Pratade en stund. Synd att Elias inte är så pigg annars hade han kunna gå ut och lekt en stund med hennes barn. Han sov när jag kom hem. Ida var allt annat än glad. Mest grin och gnäll från hennes sida. Detsamma gällde Elias när han vaknade. Som tur var kom Lena och piggade upp stämningen lite. I alla fall Elias blev betydligt gladare och piggare. Ida fick gå och lägga sig. 


När vi blev ensamma och Ida sov var Elias och jag uppe en stund. Lekte lite plus att jag gjorde lite nytta. Målade lite inne på Elias rum, lite färg lossnade där när Anders tog bort lister. Elias ville måla också. Vi gick ner och målade lite. Sen myste vi ner oss i soffan. Lite lite godis, är man sjuk så är man. Han lyckades faktiskt äta nästan en hel macka också som jag gjorde i ordning. Vi spelade lite på Anders spel, körde bil. Sen blev klocka mycke och det var dags för Elias att sova. Tog sin lilla tid idag också. Önskar att han kunde somna själv, som Ida gör. Men antar att det är en vane sak. 


Kvällen är nu här. Blir en kort kväll ikväll. Snart dags för sängen för mig med. Trött efter en lång dag. Nu håller jag verkligen tummarna på att barnen är piggare och gladare när jag kommer hem från jobbet imorgon! Inte en till gnäll dag tack!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards