johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Gnäll måndag

Av Johanna Östlund - 24 mars 2014 20:59

Jag började dagen i ottan. Förmiddagsjobb för mig. Urk! Men det går. Det rullade på rätt bra även fast vi inte direkt gjorde speciellt mycke. Sista två timmarna körde vi inget alls. Skönt att byta om i lugn och ro. 


När jag slutat åkte jag raka vägen hem. Där jag möttes av två mammiga barn. Elias hade haft lite feber under dagen, sovit rätt bra, men inte ätit något just. Ida hade varit på dagis och där hade det så klart gått bra. 


Elias och jag gick upp och lekte där var allt frid och fröjd. Båda barnen tycker verkligen om att vara på övervåningen. Känns skönt att veta nu när de snart är dags att flytta upp sovrummen. När vi kom ner brakade helvetet lös! Gnälliga och griniga barn! Vilket gör att mamman också tappar tålamodet och blir sur och grining. Japp så har resten av dagen sett ut. Utbrott här och där. Ledsna miner. 


Ida la sig före fem. En TRÖTT tjej. När hon sov började Elias och jag pyssla med lite av varje. Han skulle promt göra en teckning åt sin pappa eftersom han skulle dit imorgon enligt honom. Vi byggde olika saker, spika mönster. Vi avslutade med lek inne på hans rum. Lego! Sen var det dags för den eviga nattningen, som tog hur lång tid som helst bara för att jag ville att han skulle somna fort så jag kunde se på familjen annorlunda. Nu har han nyss somnat.....


Barnen har gjort kväll och jag tror jag gör desamma. Trött mamma efter en lång dag. Hoppas på gladere miner imorgon!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards