johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Klädbytardag och hemmamys

Av Johanna Östlund - 23 mars 2014 20:43

Imorse var jag en trött mamma. Vet inte ens vad klockan var när vi klev upp. Vi myste ner oss i soffan och kollade på tingeling. Jag slummrade till både en och två gånger. Inte förens pappan i familjen klev upp började det bli liv på oss eller mig. 


Bara att ta tag i dagen. Till klockan tio skulle vi vara i Forsa. Ett besök på deras klädbytardag. Vi kom i tid för en gångs skull. Ida var trött här hemma bara grin och gnäll. Hon somnade som en stock i bilen. Innan vi gick in träffade vi Sara. Fick våran bärsjal, som jag skulle bära Ida i inne på klädbytardagen. Hon fick en påse med kläder av mig. Vi traskade in. Gick bra första tio minutrarna innan Ida vaknade till riktigt. Sen skulle hon slita och dra i allt. Ojojoj... Efter tjugo minuter en halv timme gav jag upp. Hade hitta lite i alla fall. Kände mig nöjd. Även fast jag helt klart skulle kunna rota en stund till. 


Innan vi begav oss hemåt åkte vi till affären. Tänkte ta affären i Forsa men de hade inte öppnat än så vi tog coop i stan istället. Funderade även på att gå in på Anders jobb en sväng. Men just när vi kom kom flera bilar så vi åkte hem istället. 


Ida somnade åter i bilen så när vi kom hem kunde jag i lugn och ro packa upp allt. Guld värt! Hann även få nått i magen och bara slöa en stund. Sen har vi bara myst och haft det bra här hemma. Förutom lite tvätt som skulle hängas och vikas. 


Framåt fyra tiden kom äntligen mammas kille! Så saknad. Det första han visade var buzz. Så stolt! Den har han lekt med ända sen han kom tills han gick i säng. Bra köp. Ida fick ta gamla buzz. Så klart hon skulle göra som storebror. Flyger han med sin ska hon också göra det. Så roligt att se hur hon tar efter. Mycke som händer i min lilla tjejs utveckling nu.


Kvällen kom. Barnen åkte ner i badkaret. Sen blev det sängen för en trött och gnällig Ida. Fick i Elias lite matnyttigt. Han hade inte ätit nått på nästan hela dagen. Antar att det har med förkylningen att göra. Sen har han lekt med buzz och kört bil på Anders spel. Sen blev det även sägen för honom. Trött men kan inte sova. Läste tre böcker. Sover fortfarande inte. Efter tio minuter med film sov han. Tänk vad olika det är hur bra han somnar med vad. Olika dagar. Idag vann film.


Här blir det samma kväll som alltid. Soffhäng! Dock ska jag i säng tidigt ikväll. Förmiddagsjobb imorgon som gäller. Jaha då var den ledigveckan slut. Att en veckan kan gå så fort!


       

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards