johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

Renoveringen fortsätter

Av Johanna Östlund - 21 mars 2014 19:30

Imorse fick jag äntligen min efterlängtade sovmorgon. Blev jag piggare för de? Nej. Som alltid. Men skönt var det att sova en stund till i alla fall. Sen blev det mysmorgon med mina favoriter. Fick ett tråkigt samtal. Elias hade blivit sjuk. Så typiskt när han nu är och hälsar på sin moster. 


Förmiddagen rullade på. Ida la sig tidigt för en liten nap. Då passade Anders och jag på att plocka på övervåningen. Nu har garaget ännu en gång blivit överfullt. Men det är fint på övervåningen. Sen satte Anders upp en dörrkarm, dörren in till Idas rum. Ida fick lunch. Numera vägrar hon verkligen äta om hon inte får äta själv. Jag tror vi har fått en stortjej här hemma. Vi vuxna fick visst pizza idag. Orken till att laga mat har försvunnit tror jag.? Ännu en gång fick jag en statusuppdatering från Luleå åkarna. Elias hade inte blivit bättre. Dom hade vart på stan och shoppat lite. Mamma hade bunkrat upp med alvedon, hostmedicin och salva.


Eftermiddagen kom. Ida har lek en hel del. Sen gick vi ut i det härliga vädret. Solen har kommit tillbaka! Vårkänslorna lika så. Nu måste det hålla i sig!! Vi tog oss en kopp varmt och myste på i solen. Ida satt nöjd i vagnen. Gunga gjorde vi en stund också, en riktig hitt enligt Ida. Även fast det var skönt ute så börja man små frysa. Så vi gick in. Kollade posten och där fanns idag ett paket. En tradera vinst till Ida. Pumaskor. Hon kunde ha dem. Men hur ska jag få henne att vilja ha skor på sig? Hon tar av dom så fort dom kommer på och vägrar gå när dom är på. När vi hade satt oss i soffan och kollade på tingeling plingar telefonen till. Paketet med Idas taper har kommit! Tror ni jag kunde vänta? Nej, jag hoppade snabbt i bilen och for till Harmånger. Vi behövde ändå handla lite. 


Kvällen kom. Ida la sig, rätt tidigt idag. Efter fem var klockan bara. Det blir så när man vägrar sovamiddag på eftermiddagen. Jag kunde börja uppe i Idas rum. Först ska en renoveringstapet upp. Väggen var väldigt ojämn och att bredspackla hela väggen är inte ett alternativ för oss. Jag klickade hem en sån på en gång. När jag höll på att förbereda fick jag ännu en statusuppdatering från Luleå åkarna. Elias och mamma hade nu uppsökt sjukhuset. Jag fick stämpeln - väldens sämsta mamma. Varför hade jag inte packat med Elias astma medicin!? Nu är det som så och de är en sak alla fall inte jag tänker på mer än när han behöver använda den. Från och med nu ska den med om vi ska åka bort. Det är tur han är med världens bästa mormor. Då känner även jag mig säker på att rätt beslut tas. Pratade lite med honom och han var så där ynkliga han bara kan vara. Min stackars lilla kille. Jag fortsatte uppe. Tänkte och tänkte. Den där renoveringstapeten måste vara det enklaste man kan sätta upp på en vägg. Tusan så smidigt det gick. Bra blev det också. Torka torka torka. Vill sätta upp riktigt tapen NU. Det får bli imorgon. När jag var klar fick jag ännu ett samtal från Luleå åkarna. Nu var dom tillbaka hos moster och Elias var mycke mycke piggare. Så skönt! Måste berömma sjukhuset där! De hade gått fort för dom. Mamma hade lyckats komma före alla i kön och barnläkaren hade kommit snabbt och gett honom medicin. Det är annat mot för Hudik det. 


Nu har jag intagit soffan och här blir jag nog kvar resten av kvällen. Förutom en maskin med tvätt som snurrar i maskinen som ska hängas. Kanske behöver plocka ur diskmaskinen också. Nått mer blir det inte!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards