johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Igår och idag

Av Johanna Östlund - 20 mars 2014 19:33

Gårdagen började alldels för tidigt för min del, kändes det som i alla fall. Gjorde mig i ordning för att åka mot jobbet och skiftlagsträff. Eftersom den härliga snön fortsätter komma, eller inte, så var väglaget inte allt för bra. Tog det lungt och kom ändå i tid. Väl där började vi med fika. Lite prat. Ännu mer fika. Lite prat. Lunch. Lite prat. Eftermiddags fika. Lite prat. Slut. Jag kan säga som så man behöver inte vara orolig för att svälta när man göra något med jobbet. Fika är en viktig del. Jag vet inte om det gav så hemskt mycket. Vi var lite väl blandad för min smak för att de skulle komma fram nått vettigt. Aja det gav klirr i kassan i alla fall.


När jag kom hem möttes jag av en glad tjej. Lillgumman. Tänk vad man kan sakna... Eftermiddagen gick i en väldig fart. Jag passade på och myste med min tjej tills det var dags för henne att sova. När hon var i drömmarnas värld jojnade jag Anders som var uppe för att pussla ihop golvet som vi rivit upp och lagat en skada. Jag fortsatte måla på Idas hylla. 


Kvällen kom. Och jag blev så jäkla trött plus att jag hade ont i huvudet. Min kväll blev inte lång. Tusan vad skönt det är att komma i säng i tid. 


Imorse vaknade jag med det värsta morgonhumör man kan tänka sig. Fy tusan vad jag var sur och grining. Inte fick jag sova heller. Jagade dessutom upp Anders. En välbehövlig morgondusch blev det för mig. Gjorde mig i ordning och därefter var det Idas tur. Sen rullade vi mot dagis. En glad tjej som direkt började leka. Det känns inte jobbet att lämna i från sig henne när det blir så, man ser att hon trivs. 


Väl hemma igen var det dags att göra någon nytta. Anders var på övervåningen och satte upp alla lister. Jag målade sista vändan på Idas hylla. Klar! Forsatte med listerna när penseln ändå var skitig. Under tiden gjorde Anders lunch. Stuvademorötter med falukorv, gott. 


Sen for jag iväg. Först ett stopp på stan. Min symaskin har varit på lagning och blev klar igår. Den hämtade jag. Besökte även lindex för att fördriva tiden lite. Hittade ett fint bamseset till Elias. Nöjd för jag mot Elias dagis för att hämta honom. En glad och sprallig kille! Sa till alla på dagis att nu tog han helg och skulle minsann åka till sin moster med mormor och morfar. Vi for hem till mamma och pappa. Glad att se sin mormor igen, länge sedan nu. Han verkade väldigt förväntansfull på att få följa med mormor och morfar. När pappa kom från jobbet tycke Elias att jag kunde åka hem för jag skulle inte få följa med. Efter att få pussas och kramas med min älsklings kille en liten stund for jag hemåt. 


När jag kom hem mötte sjag ännu en gång av en mammig Ida. Älskar dessa stunder! När man märker att ens barn tycker om en. I eftermiddag har jag donat uppe. Plockat och röjt. Sorterat och lagt i kartonger. Åkt till pappersinsamlingen med kartonger som var där uppe och även en sopsäck med kläder. Dessa kläder alltså. Har hur mycke som helst. Måste göra mig av med lite. Jag har spart kläder som jag vet att jag tycker om och har använt mycke på mina barn, guldkornen. En kasse har jag gjort i ordning till Elias lillebror Edwin, hoppas att något kommer till användning. Fyllde en hel sopsäck med kläder som det inte är nått fel på bara de att jag knappt använd dom på barnen och kommer nog inte använda dom om jag skulle få nått fler barn i framtiden heller. Men vad ska jag göra med dom? 


Nu är kvällen här och jag har intagit soffan nöjd efter dagen. Har även checkat läget med luleå åkarna. De hade nästan tjugo mil kvar. Sakta men säkert går det. Elias hade skött sig bra. Ätit mycke. Nu sov han. En liten pling skulle dom göra när dom kom fram. Klart man tänker på allt som kan hända, bara för att man själv inte är med. Men jag litar på min pappa, han är den jag litar mest på när det gäller bilkörande. Så nog kommer dom fram allt. då blir nog lillgubben glad när han får vara med moster Sofia. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards