johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Hyllbygge

Av Johanna Östlund - 18 mars 2014 21:04

Min lilla dotter har makten över mig. När hon säger att hon vill kliva upp klockan fem får hon det. Det värsta jag vet är när hon står och grinar i sängen. Kan liksom inte höra på det. Vi gick till soffan och hade det mysigt. Vi båda slummrade till en stund. Sen lekte Ida med sin docka i soffan.


Vid sju tiden började vi göra i ordning oss. En dusch för mig. Klä på oss. Frukost. Sen hade klockan blivit åtta och det var dags att fixa i ordning dagis sakerna. Vi for till dagis. Lycklig tjej. Hon verkar trivas så himla bra på dagis. Bryr sig inte ett dugg om mig. Värmer i mammahjärtat.


När jag kom hem vek jag ett berg av tvätt. Urk! Tvättade lite. Åkte till återvinningen med de jag inte fick med igår. Skön känsla. Sen satte jag i gång med hyllbygge. Kapade till bitarna igår och förborrade. Idag var det ihopsättning. Höll alla tummar för att det skulle passa. Om jag säger som så var det inte helt hundra procent. Men hallå det är jag som gjort den! Jag måste faktiskt säga att jag är nöjd med hur den blev. Spacklade igen skruvhålen. Nu ikväll har jag målat en gång. Någon gång till och sen är den klar.


Vi båda for och hämtade Ida på dagis. Sen åkte vi vidare mot Sågtäkten. Ida var trött och grinig. Precis när hon började vakna till liv skulle vi åka hem. Lite fika och lek hann vi ändå med. Sen vi kom hem har vi myst och haft det bra. Jag har som sagt vart uppe och donat med hyllan mellan varven. Behöver jag säga att jag längtar tills det är dags att göra i ordning där uppe?


Ida somnade rätt bra idag. Har dock vaknat några gånger. Kvällen har gått och det är snart dags att tänka på refrängen. Imorgon väntar en hel dag med jobbet, skiftlagsträff. Bäst att man är utvilad, långdag.


   

 
 
tvillingmorsan

tvillingmorsan

20 mars 2014 16:09

Åh så fint :)

http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan

Johanna Östlund

20 mars 2014 19:32

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards