johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Minikul

Av Johanna Östlund - 12 mars 2014 19:31

Ännu en morgon utan sovmorgon. Ida vaknade strax innan sex, gav henne välling. Under tiden jag gjorde välling kom Elias upp som inte skulle sova nått mer. Hurra! Vi bäddade ner oss i soffan. Jag låg och slummra och Elias kollade på film. Strax innan sju ville Ida också upp. En grinig sådan. Tog en stund innan hon vaknade till. Vi fortsatte vårat soffmys en stund.


Dags att ta tag i dagen! Klädde på mig medans barnen lekte. Anders kom upp. Tog en dusch - allt slutade med att även barnen hamnade i badkaret. Elias som är i den härliga tre-års trotsen gjorde hela badrummet blött. Lär dig att lyssna pojk! Hur ska man få honom att förstå? Jag blir arg och står och skriker. Ja vet, inge bra. Han lyssnar ändå inte. Kollar på en och flinar ett grymt leende och fortsätter.


Vi donade på här hemma under tidiga förmiddagen. Jag gjorde även idag lunch/matlåda förberedelser tidigt. Barnen lekte på rätt bra och allt var frid och fröjd. Tiden gick... Anders åkte för att göra matteprov. Vi andra började göra oss i ordning.


Äntligen kom vi iväg till minikul. Har tänkt länge, ända sedan vi flyttade hit att jag skulle gå på det. Idag blev dagen. Elias blev som ett litet ljus där. Ida röjde på som vanligt. Lite sång i ring. Fika och lek. En riktigt trevlig förmiddag. När vi kan ska vi absolut ta oss dit. Dessutom trevligt för mig att träffa andra här omkring, lära känna någon/några kanske till och med. Roligt om barnen kan få någon kompis. Elias mjuknade upp under tiden vi var där och skulle tillslut inte åka hem. Ida var trött och lite grinig.


Hem hem hem... Ida somnade i bilen och sov en stund hemma. Elias stannade ute och lekte. Jag kunde röja lite hemma. Lunch och sen var det dag att åka på jobbet. 


Här är jag än. Tre timmar kvar. Helst av allt skulle jag vilja åka hem och sova. Idag är jag grymt trött. Imorgon ber jag om en sovmorgon!! Vill känna mig utvilad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards