johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Härlig dag

Av Johanna Östlund - 8 mars 2014 20:13

Vilken härlig dag! Våren gav sig till känna. Strålande solsken! Energinivån hamnade på topp... 


Ida och jag började dagen klockan sju. Om det hade varit som vanligt hade jag helst av bara vänt mig om och somnat om. Idag gick det hör och häpna väldigt bra att kliva upp. Kände mig utvilad och glad. Morgonmys! Vi vinkade hejdå till pappan som skulle på jobbet. "Hejå hejå". Gjorde oss redo för dagen.


Framåt halv tio började vi klä på oss och for iväg mot staden. Hade hört att det var loppis på brandgaraget - en hel del barnsaker plus annat. Det ville vi inte missa. Gick med snabba kliv i "sandstormar" som kom i omgångar. Blåste som tusan! Bara för att vi inte skulle få njuta av vårsolen till max. Vi kom fram. Träffade på Sara mormor utanför som sa att både Sara och Elias var där inne någonstans. Höll upp ögonen efter dom, ville pussa och krama min älsklingskille. Särskilt länge behövde jag inte leta, hittade dom nästan på en gång. En glad kille! Blev pusskalas med lillasyster. Mamman var han inte särskilt intresserad av. Tillslut fick även jag pussar och kramar. Om man säger så här var det inte dirket jättesmidigt att gå med vagn där inne. Efter en kort stund kände jag bara NEJ! Tänkte gå där ifrån. Precis då jag försökte ta mig ut på det ena eller andra sättet kom Sara och fråga om vi skulle vara med barnen i omgångar så vi kunde gå själv en sväng. Vilket vi gjorde. Så skönt! Bara därför hittade jag några fynd - kläder till Ida. Både växa i och sånt som hon kan ha nu. Nöjd med fynden!


Ida och jag gick vidare ner på stan. En sväng in på H&M blev det. Har kollat in ett par skor där åt Elias, men alltid vart snål, fast dom bara kostar 99 kronor. Nu när jag såg att fler använde dom och tycker att dom är bra så slog jag till. Nya fingervantar fick han också, vuxit ur alla tunnare vantar. Ida fick baskläder, ta tre betala för två. Ut i blåsten igen för att gå vidare mot Åhlens och bilen. En sväng där inne blev det också. Hade presentkort som jag tänkte använda. Barnen fick t-shirts inför sommaren. Även på dom var det ta tre betala för två. Fingerfärg köpte jag hem också, roligt göra med barnen. 


Vi for hemmåt. Ida somnade i bilen och fick fortsatta sova en stund inne i bilstolen. Under tiden hann jag plocka upp allt nytt. Äta lite och dona på. Vi hade en helt normal eftermiddag med lek och bus. Kolla på Nalle Phu och vila en stund. Tog mig tid att vika mitt enorma berg med tvätt. Det var inte bara en eller två tvättar, om jag säger som så har jag inte vikt på över en vecka. Tråkgöra - ett ont måste. Provade på att måla med fingerfärgen med Ida. Det första hon gjorde var att smaka på den. Vilket inte var särskilt gott enligt Ida. Hon spotta och fräste. Köjdes och en liten spya kom. Skulle ha filmats -  hon såg verkligen rolig ut. Nästa gång får jag se till att hon inte smakar på den. Sen kom pappan hem. Glad liten tjej mötte honom i hallen.


Eftermiddag började gå mot kvällen. Ida blev allt gnälligare - trött tjej som vägrade sova nått mer än tiden i bilen. Vi kollade film, en liten liten stund. Hon ville leka istället. Lekte inne på storebrors rum. Han har så många roliga bilar man kan köra med. Idas nya favorit leksak tror jag. Tillslut orkade jag inte höra på henne gnäll nått mer och klockan hade blivit så mycke att det var dags för läggning. Hon somnade snällt i sin säng.


Kvällen är här på allvar. Jag har målat naglarna, måste för att dom ska hålla sig fina. Målade klart golvlisten uppe. Vilken förändring. Att en sådan lite grej kan göra så mycke. Nöjd! Nu har jag hamnat i soffan och samlar kraft inför morgon dagen. 


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards