johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Lockigt hår

Av Johanna Östlund - 6 mars 2014 20:10

Fyra av fem förmiddagar har nu avverkats. En jippi känsla! Samtidigt fattar jag inte att det är fredag redan imorgon.? Helt otroligt vad snabbt den här veckan gått. På jobbet gick allt bra. Jag körde maskinen och tiden rullade på. 


Hem hem hem... Väl hemma pussade jag på min älsklingar. Ida var glad att se mig, men sen var det bra. Ett snabbt bad blev det för lillgumman. Nöjd tjej! Vi slängde i oss nått att äta och sen packade vi väskan. Vinkade hejdå till pappan och for.


Mot Saltvik. En gupp och skump väg. Trodde vi aldrig skulle komma fram. Tog sin tid men tillslut såg vi ljuset. Där var även mamma och pappa också. Jag hade nämligen skaffat barnvakt under tiden jag skulle göra lockar. Ida var dock inte allt för nöjd över barnvaktarna. Inte ville hon vara med dom. Mesta tiden satt hon med mig. Om inte så var det grin och missnöje. Klockan hann bli mycke innan vi var klara. En trött Ida som mest av allt ville hem och sova. Tillslut åkte vi. Trodde hon skulle somna som en stock i bilen. Inte förens vi kom till Via somnade hon. 


Närmare halv åtta kom vi hem. Ida somnade om på en gång med en flaska välling. Trött och väldigt mysig tjej. Vi kramades och myste en stund innan hon la sig. Underbara unge! 


Kvällen är här. Jag är ensam. Tror nog att det blir en tidig kväll för mig också. Sova sova! Ladda inför sista jobbdagen den här veckan. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards